صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۳۰۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
گفت‌وگوی ایکنا با محمدعلی موحدی/ ۲

محمدعلی موحدی، پژوهشگر تاریخ اسلام می‌گوید: در طول تاریخ دشمنان بار‌ها آرامگاه امام و یارانش را با خاک یکسان کردند، شاید این تعبیر برای بقیع استفاده شود که تخریب شده، اما با خاک یکسان نشده و قبر امامان ما در میان قبور دیگر مشخص است و قابل شناسایی است ولی قبور مطهر شهدای کربلا را در طول تاریخ بار‌ها با خاک یکسان کردند.

محمدعلی موحدی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا درباره تخریب بارگاه سیدالشهدا(ع) گفت: در طول تاریخ دشمنان بار‌ها آرامگاه امام و یارانش را با خاک یکسان کردند، شاید این تعبیر برای بقیع استفاده شود که تخریب شده، اما با خاک یکسان نشده و قبر امامان ما در میان قبور دیگر مشخص است و قابل شناسایی است ولی قبور مطهر شهدای کربلا را در طول تاریخ بار‌ها با خاک یکسان کردند. «ابن کثیر» در کتاب «البدایه و النهایه» داستان شخص نابینایی را تعریف می‌کند که در کربلا خاک قسمت‌های مختلف را برمی‌داشت و می‌بویید تا قبر امام حسین(ع) را پیدا کند و زمانی که قبر حضرت را پیدا کرد گفت:‌ ای حسین(ع) دشمنان تو فکر می‌کنند با تخریب قبر تو می‌توانند تو را محو کنند، اما نمی‌دانند بوی قبر تو فریاد می‌زند؛ به دلیل خفقان جامعه آن روز شیعیان در شب به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌رفتند آن هم با ترس، چون ممکن بود کشته شوند.

انتهای پیام