صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۳۵۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴

تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی از بهره‌مندی 5 میلیون زائر و نمازگزار در طول یک سال گذشته از خدمات پاسخ به سؤالات شرعی در مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از السبق، تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی اعلام کرد که در طول یک سال گذشته 5 میلیون زائر از کشورهای مختلف جهان از خدمات مختلف برنامه این تولیت برای پاسخ به پرسش‌های دینی و اشکالات شرعی استفاده کرده‌اند.

به گفته تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی، برنامه پاسخ به پرسش‌های دینی و شرعی زائران شامل دو بخش محوری است؛ بخش نخست شامل پاسخ میدانی به پرسش‌های زائران در مسجدالحرام به عنوان قبله هدایت جهانیان است؛ همان‌طور که در آیه 96 سوره مبارکه آل‌عمران آمده است: إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ ﴿۹۶در حقيقت نخستين خانه‏ اى كه براى [عبادت] مردم نهاده شده همان است كه در مكه است و مبارك و براى جهانيان [مايه] هدايت است (۹۶).

بخش دوم این طرح نیز شامل پاسخ به پرسش‌های زائران از طریق برنامه‌ها و اپلیکیش‌های ویژه‌ای است که این تولیت تدوین و منتشر کرده است. به گفته تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی این طرح در راستای ارائه خدمات مذهبی و با هدف فراهم کردن زمینه استفاده از دانش گسترده عالمان دینی و امکانات موجود در این تولیت برای زائران بیت‌الله الحرام از کشورهای مختلف جهان به اجرا درآمده است.

بر طبق اعلام تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی ارائه خدمات میدانی برای پاسخ به پرسش‌های دینی و مسائل شرعی در 19 نقطه مختلف در داخل مسجدالحرام و به 11 زبان با استفاده از جدیدترین امکانات و فناوری‌های مدرن صورت می‌گیرد. 

انتهای پیام