صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۳۵۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان:

علی‌اصغر دریایی با اشاره به اینکه اوقات فراغت بهترین زمان برای یادگیری مفاهیم و علوم قرآنی است، گفت: در طول تابستان امسال سه هزار و 283 نفر در مؤسسات قرآنی آموزش قرآن کریم شامل روانخوانی، روخوانی، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و احکام را فرا گرفتند.

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در آیین پایانی اوقات فراغت مؤسسات فرهنگی و قرآنی وابسته به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که امروز، 18 شهریورماه در محل تالار فروردین مجتمع فجر سنندج برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت ماه مبارک ربیع‌الاول ماه میلاد ختم مرتبت حضرت محمد(ص)، گفت: ایام اوقات فراغت جوانان و نوجوانان بهترین زمان برای یادگیری مفاهیم و علوم قرآنی است.

وی افزود: فصل تابستان به دلیل تعطیلی مدارس، اوقات فراغت بیشتری در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد، اما نباید جریان و فرآیند یادگیری قرآن کریم را تنها موکول به این ایام کرد چراکه تداوم یادگیری قرآن در طول سال امری مهم و اثرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تربیت و آموزش در استان فرهنگی کردستان را نیاز ضروری دانست و بیان کرد: لازم است در عرصه‌های مختلف به‌ویژه آموزش و تربیت قرآنی و هنری در استان مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی خانواده را از مهم‌ترین ارکان تربیتی امروز جامعه کردستان  دانست و  افزود: خانواده به‌عنوان محمل بسیار مهم و تأثیرگذار در تربیت و آموزش قرآنی فرزندان نقش اثرگذاری دارند.

دریایی به فعالیت‌های اوقات فراغت امسال پرداخت و افزود: در طول تابستان امسال سه هزار و 283 نفر در مؤسسات قرآنی آموزش قرآن کریم شامل روانخوانی، روخوانی، حفظ، صوت و لحن، تفسیر و احکام فرا گرفتند، این فعالیت‌ها در طرح شهید آوینی تعریف و در سامانه الکترونیکی حمد نیز مشخصات همه شرکت‌کنندگان در این طرح درج شده است.

وی در پایان گفت: محلات در فرآیند تربیت و آموزش نیز می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، فعال کردن محلات قرآنی و هنری در سطح شهرهای استان از سوی نهادهای عمومی دستگاه‌های اجرایی مدنظر باشد. 

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم اختتامیه چند برنامه فرهنگی و هنری متنوع برگزار شد و 9 نفر از مدیران مؤسسات فرهنگی و قرآنی تجلیل شد.

انتهای پیام