با وجود اینکه این سند در سال ۱۴۰۰ تصویب شده است، اما برخی از سکوها و شبکههای اجتماعی هنوز به این بند و حتی سایر بندهای این سند توجه نکردهاند و لازم است سازمانها و مراکز مسئول بر اجرای این سند و بندهای مهم آن نظارت کافی داشته باشند.
قابلیت حالت فرزند در برخی از پیامرسانها و شبکههای اجتماعی وجود دارد و برخی همانطور که بیان شد، نسبت به این امر بیاعتنا بودهاند. در ادامه مروری بر این شبکههای اجتماعی و قابلیت یاد شده در آنها داریم.
بله
پیامرسان بله در بخش تنظیمات گزینهای برای حالت فرزند دارد. والدین با روشن کردن این حالت، میتوانند مشخص کنند فرزندشان به کدام یک از گفتوگوهای شخصی، گروهها و یا کانالها دسترسی داشته باشد. در حالت فرزند خبری از ویترین، ماجراها، فروشگاهها و تبلیغات بالای صفحه هم نیست.
همچنین این پیامرسان در بخش حریم خصوصی امکان قفل برنامه را هم فراهم کرده تا ورود به برنامه نیازمند وارد کردن رمزعبور باشد.
گپ
پیامرسان گپ نیز حالت فرزند دارد. وارد منوی کاربری شوید و گزینه فرزندان را انتخاب کنید. سپس حالت کودک را فعال کنید. حالا میتوانید گفتوگوهایی را که مایلید فرزندتان ببیند انتخاب کنید. در این حالت دنیای گپ، دنیای استیکر، بخش آموزش و گفتوگوهایی که انتخاب شده است، برای کودک در دسترس است. با ایجاد یک رمز ۴ رقمی از حالت کودک میتوانید محافظت کند.
روبیکا
روبیکا هم دارای پیامرسان، هم شبکه اجتماعی و هم ویترین است. در حالت فرزند خود برای هر بخش از جمله گفتوگوها، کانال، گروه، روبینو، کیف پول، ویدئو و موسیقی به طور جداگانه قفلی تعبیه کرده که والدین میتوانند به طور جداگانه هر کدام از قفلها را فعال کنند. البته با فعالسازی قفلها هیچ گفتوگو یا گروه و کانالی از صفحه برنامه حذف نمیشود. بلکه با لمس گفتوگوی قفل شده، پیام «این گفتوگو تحت نظارت والدینی است» ظاهر میشود.
سروش
پیامرسان سروش تاکنون امکانات نظارت والدینی را تعبیه نکرده است.
شاد
اپلیکیشن شاد نیز حالت فرزند ندارد، اما در بخش حریم خصوصی با ایجاد یک گذر واژه میتوان روی برنامه قفل قرار داد تا برای ورود به برنامه نیاز به وارد کردن این رمز باشد.
ایتا
متأسفانه پیامرسان ایتا این قابلیت را ندارد.
انتهای پیام