صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۵۳۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از عدم توجه به نیازهای دانش‌آموزان در مباحث پرورشی انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم تغییرات مکرر نیازهای دانش‌آموز و وجود سلایق نو، ساختار پرورشی همچنان ثابت است.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز، 19 آذرماه در سفر به شیراز و نشست با مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش فارس بر اهمیت توجه به محتوای دروس تأکید کرد و گفت: در تعلیم و تربیت کنونی بسیاری از محتواهای آموزشی را از جاهای مختلف گرفتیم و آن را ترکیب کردیم و تحت عنوان محتوای درسی ارائه کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین با هدف پرکردن خلأ نبود نظریه حاکم بر تعلیم و تربیت کشور و رسیدن به حیات طیبه تالیف شد.

وی با بیان اینکه در مبانی نظری سند تحول بنیادین کلمه‌ای به عنوان آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود بلکه فقط از واژه تربیت استفاده شده است، افزود: تربیت فرایندی است از حرکت از وضعیت نامطلوب موجود به سمت وضعیت مطلوبی که موجود نیست.

پورثانی، نتیجه‌گرایی و کمی‌گرایی را از مهم‌ترین چالش‌های حوزه پرورشی بر شمرد و افزود: علی‌رغم تغییرات مکرر نیازهای دانش‌آموز و وجود سلایق نو، ساختار پرورشی همچنان ثابت است.

وی با بیان اینکه اگر رؤسای آموزش و پرورش و معاونان پرورشی اسیر روزمرگی شوند، کارهای تربیتی قطعا با چالش رو به‌رو می‌شود، گفت: آسیب‌های حوزه دانش‌آموزی اولویت اول آموزش و پرورش است بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۹ «قانون نماد» باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در سطح وزارتخانه روزانه همه فعالیت‌های طرح نماد رصد و هفته‌ای یک روز در حضور وزیر گزارش ارائه می‌شود لذا در استان نیز باید هفته‌ای یک جلسه با حضور استاندار و در شهرستان با حضور فرماندار فعالیت‌های نماد گزارش شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بزرگترین کار منسجم و سازمان یافته در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در کشور «طرح نماد» است.

پورثانی بیان کرد: با توجه به اینکه، فارس سومین حرم اهل بیت(ع) است و همچنین وجود آرامگاه بزرگان ادبیات ایران در شیراز و تخت جمشید و سایر آثار باستانی و شرایط مطلوب اقلیمی، این استان می‌تواند مرکز ثقل استان‌های جنوبی باشد.

وی با بیان اینکه با ایجاد اردوگاه ملی و تبدیل فارس به قطب جنوب کشور، دانش‌آموزان استان‌های جنوبی از ظرفیت‌های عظیم این استان بهره‌مند شوند، افزود: از نگاه ما استان فارس یک استان نیست بلکه یک پیشران جغرافیایی و یک قطب ادبی برای کشور است و ضروری است برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام