صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۷۶۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۵

مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالهادی خرمشهر با تأکید بر اینکه نیازمند شیوه‌های جدید آموزش هستیم، گفت: نقش مربی در برخوردار بودن از این امکانات و آشنایی با آنها، یک نقش پایه‌ای است و مربی باید به روز باشد.

رضا علیپور، مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالهادی خرمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با تأکید بر اینکه نیازمند شیوه‌های جدید آموزش هستیم، تصریح کرد: معمولا پیگیری شیوهای نوین تدریس، به صورت فردی توسط علاقه‌مندان دنبال می‌شود، در حالیکه مؤسسات قرآن می‌تواند زمینه این آموزش‌ها را فراهم کنند. خیلی از افراد در روستاها دسترسی به مؤسسات و مراکز قرآنی ندارند، اما همگی افراد به تلفن همراه دسترسی دارند و از این طریق می‌توان برای آموزش قرآنی آنها اقدام کرد.

علیپور گفت: ما در دوره کرونا، دوره‌های آموزش حفظ تلفنی را شروع کردیم و افرادی از نقاط مختلف کشور در این دوره‌ها شرکت کردند. این استقبال به ما انگیزه داد که این دوره‌ها را ادامه بدهیم و حتی نرم افزار آموزش حفظ قرآن «حقیق» را هم در دستور کار قرار دادیم.

این مدرس قرآن گفت: هدف ما این است که بتوانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی در آموزش قرآن بهره ببریم. پایه کار در این میان، مربی است. مربی باید به روز باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم با همکاری این مؤسسه در شهرستان هندیجان گفت: این دوره در ماه جاری به درخواست اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با هدف توانمندسازی مربیان قرآن و علاقه‌مندان به امر آموزش قرآن برگزار شد.

وی اظهار کرد: این دوره قرار است طی سه هفته آینده در روزهای پنج شنبه و جمعه ادامه پیدا کند. 32 نفر مربی در قالب دو کلاس در این دوره شرکت کرده‌اند. آموزش روش تدریس، شیوه‌های معلمی، روش آموزش بخش‌خوانی، کلمه خوانی و فصیح خوانی از موضوعات این دوره در هفته اول بود.

علیپور که خود از مدرسان این دوره است، افزود: در کنار این آموزش‌ها که با حضور زهرا عساکره دیگر مدرس این دوره ارائه می‌شود، آموزش رسم الخط عثمان طه، رسم الخط کم علامت نیز مد نظر قرار گرفته است. این دوره دو آزمون پایانی کتبی و تدریس عملی دارد. مربیانی که موفق به کسب نمره حد نصاب بشوند، در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز قرآنی به کار گرفته می‌شوند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت نورالهادی خرمشهر در ادامه سخنانش گفت: این شهرستان در کنار معلم روخوانی و روانخوانی به معلم قرآن کودک نیز نیاز بسیاری دارد. در شهرهایی مثل اهواز، خرمشهر، آبادان و ... دسترسی به استادان وجود دارد، اما شهرستان هندیجان از چنین امکانی برخوردار نیست.

 

انتهای پیام