وی با اشاره به ضرورت سرمایهگذاری هدفمند در حوزه تولید اظهار کرد: سرمایهگذاری تنها محدود به منابع مالی نیست؛ سرمایه انسانی، مهمترین رکن تولید است. سرمایههای خردی که در اختیار مردم قرار دارد، باید با ساز و کار مناسب به سمت تولید هدایت شود.
شیخی افزود: در جامعه کارگری استان، نیروهای نخبه، متخصص و خلاق بسیاری حضور دارند که ظرفیت تبدیل شدن به الگوهای موفق را دارند. رسانه ملی میتواند نقش کلیدی در معرفی این افراد، ترویج فرهنگ کار و ارتقاء شأن کارگران ایفا کنند.
وی هفته کار و کارگر را فرصتی برای پاسداشت تلاشهای صادقانه این قشر دانست و افزود: این هفته نباید صرفاً به برگزاری مراسم نمادین محدود شود، بلکه باید با نگاهی عمیقتر، بستری برای بیان مطالبات کارگران و ارائه تصویر واقعی از جایگاه آنها در اقتصاد کشور فراهم آید.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد پیشنهاد داد که مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد مشاور رسانه ای در حوزه جامعه کارگری که بیشترین درصد از جمعیت استان یزد را به خود اختصاص داده است برای ارتباط بهتر با تشکلات کارگری و رسانه ملی انتخاب نمایند.
علی محمد دهقانی، دبیر اجرایی خانه کارگر نیز با اشاره به دغدغههای جامعه کارگری، خواستار توجه بیشتر به نیازها، مسائل رفاهی و معیشتی کارگران در برنامههای رسانهای شد.
انتهای پیام