صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۷۸۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۸
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو:

حسین گروسی گفت: اتصال ریلی ایران و ترکیه بدون‌تردید یک فرصت بی‌بدیل و جدید برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به دست می‌آورد.

حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، گفت: ماکو از مزیت‌های ترانزیتی، لجستیکی، تجاری و ... برخوردار است، براین‌اساس جاده، خطوط ریلی و هوایی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این مسئول با بیان اینکه اتصال ریلی ایران و ترکیه بدون‌تردید یک فرصت بی‌بدیل و جدید برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی به دست می‌آورد، ادامه داد: در این صورت می‌توان برای تحقق شعار سال«سرمایه‌گذاری برای تولید» و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب گام‌های بلندی برداشت

وی ادامه داد: اخیرا با حضور مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی راه‌آهن کشور و نمایندگان راه‌آهن ترکیه و سایر کارشناسان نشست بررسی روند احداث خط راه‌آهن تبریز - چشمه ثریا و اتصال آن به شبکه ریلی ترکیه برگزار شد و توافقاتی نیز حاصل شد که تحقق آن را پیگیری می‌کنیم.

این مسئول خاطرنشان گرد: این پروژه نه‌تنها در شمال غرب کشور از اهمیت فوق‌‌العاده‌ای برخوردار است بلکه برای کل کشور مهم بوده و از سوی دیگر یک پروژه فراسرزمینی محسوب می‌شود، چون به‌واسطه اجرای آن مسیر تمام ریلی و بدون‌توقف از چین تا اروپا ایجاد می‌شود.

وی در ارتباط با زمان آغاز مراحل احداث گفت: عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته پیگیری می‌شود و امیدوار هستیم کمیسیون ماده 23 سازمان برنامه و بودجه مجوز عملیات اجرایی را صادر کند، چون مترصد اینکه موضوع فوق تحقق یافت، اقدامات لازم آغاز خواهد شد.

گروسی در ارتباط با موانع احتمالی بر سر راه این پروژه، اظهار کرد: خوشبختانه همه ارگان‌ها برای تحقق این موضوع همدل و همراه هستند، فقط یکی از موضوع‌‌های مطرح این است که بخشی از فضای موردنیاز برای اجرای پروژه خارج از منطقه آزاد بوده و باید محیط زیست اظهارنظر کرده و رای نهایی خود را به راه‌آهن اعلام کند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و دستگاه‌های ذی‌ربط به ویژه محیط زیست هر چه سریع‌تر تعامل‌های موردنیاز را انجام دهند تا عملیات اجرایی آغاز شود.

انتهای پیام