صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۸۰۱۵۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۹
نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان تأکید کرد

آیت‌الله محمد عبادی‌زاده با تأکید بر ضرورت گسترش آموزش عالی متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای گفت: با تربیت نیروی ماهر بومی می‌توان هم چالش‌های اجتماعی را کاهش و هم حس تعلق و انگیزه جوانان منطقه را افزایش داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌ عمومی دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان هرمزگان، آیت‌الله محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در دیدار با نماینده وزارت علوم در حوزه برگزاری کنکور سراسری، بر ضرورت گسترش آموزش عالی متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه برجسته هرمزگان در صنایع شیلاتی و صنعتی گفت: استان هرمزگان در برخی بخش‌ها، به‌ویژه صنعت و شیلات، در سطح کشور سرآمد است؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید با درنظرگرفتن این مزیت‌ها، نسبت به طراحی رشته‌ها و تربیت نیروی انسانی اقدام کنند تا نیازهای تخصصی این حوزه‌ها برطرف شود.

عبادی‌زاده در ادامه توسعه دریاپایه را از مسیرهای راهبردی آینده کشور دانست و تصریح کرد: ظرفیت‌های عظیم دریایی هرمزگان از جمله صنایع فراساحل، حمل‌ونقل دریایی، حقوق دریا و تجارت بین‌المللی از مسیر دریا، ایجاب می‌کند که دانشگاه‌ها رشته‌های مرتبط را تقویت کرده و با نگاه کاربردی و پژوهش‌محور وارد میدان شوند.

وی با اشاره به برنامه تقویت پردیس دانشگاهی میناب گفت: سواحل مکران ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه ملی دارند و توسعه پردیس میناب باید در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و بومی در این مناطق تعریف شود.

نماینده ولی‌ فقیه در هرمزگان با انتقاد از وضعیت موجود افزود: بخش قابل‌توجهی از نیروی انسانی فعال در حوزه‌های کلیدی استان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود. این در حالی است که با تربیت نیروی ماهر بومی می‌توان هم چالش‌های اجتماعی را کاهش داد و هم حس تعلق و انگیزه جوانان منطقه را افزایش داد.

وی همچنین با اشاره به نابرابری در توزیع زیرساخت‌های آموزشی در سطح استان بیان کرد: میانگین سرانه آموزشی در مرکز و شرق استان بسیار پایین است. این نابرابری منجر به شکل‌گیری رقابتی ناعادلانه در دسترسی به آموزش باکیفیت می‌شود؛ موضوع دیگر این است که علاوه بر سخت‌افزارهای آموزشی، باید به کیفیت معلمان و سایر مؤلفه‌های نرم‌افزاری نظام آموزشی توجه کرد.

انتهای پیام