به گزارش ایکنا از آذربایجانشرقی، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، روز گذشته 16 اردیبهشتماه، در همایش نکوداشت مقام معلم در آموزش و پرورش عشایر مستقر در کلیبر، با گرامیداشت یاد و نام معلمان شهید و استاد فرزانه آیتالله مرتضی مطهری، گفت: نامگذاری روز شهادت استاد آیتالله مرتضی مطهری به نام معلم مسئولیت همه ما را سنگینتر کرده است؛ باید ضمن آشنایی و درک اندیشههای ایشان در این مسیر گام برداریم، چرا که این مسیر، مسیر تعالی در نظام تعلیم و تربیت است.
وی تحول و توسعه مملکت را در گرو تحول در نظام تعلیم و تربیت عنوان نمود و با ذکر مثالی از کشورهای توسعه یافته در حوزه آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه در دولت چهاردهم برای رشد و تعالی، توجه ویژهای وجود دارد و ریاست محترم جمهوری در این عرصه پیشگام است؛ ما نیز به تأسی از ایشان بر خود وظیفه میدانیم همه ظرفیتها را پای کار بیاوریم تا شاهد ارتقا کیفیت آموزشی و فضای آموزشی باشیم.
صادقی افزود: برخی اقدامات رفاهی در حوزه درمان ویژه فرهنگیان در حال حاضر صورت پذیرفته است که مراحل نهایی خود را طی میکند؛ در پی آن هستیم که در بیمارستانهای مختلف همه خدمات پزشکی به شکل آنلاین اخذ شود و نیاز به پرداخت هیچ هزینه نقدی نباشد.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی خاطرنشان کرد: عشایر به عنوان بخشی از ساختار تاریخی و اجتماعی و فرهنگی، پیکره فعال جامعه ما هستند و در صحنههای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، جامعه عشایری نقش ویژهای داشته است.
وی در ادامه با اشاره به ظهور فناوریهای نوین به لزوم بازنگری در برنامهریزی درسی ویژه عشایر اشاره کرد و افزود: معلمین آموزش و پرورش عشایر، باید خود را به ابزارهای جدید و دانش نو تجهیز نمایند.
صادقی چالشهای انگیزشی در ادامه تحصیل دانشآموزان عشایر را مورد اشاره قرار داد و افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش عشایر رشد چشمگیری داشته است؛ ولی با این حال تعدادی به تحصیل ادامه نمیدهند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه نسبت به شناسایی افراد بازمانده از تحصیل اقدامات لازم صورت گرفته است، خواستار نقش آفرینی معلمان و آگاه سازی در زمینه نگهداشت دانشآموزان عشایر شد و گفت: فرصتهای آموزشی نباید با وجود زیرساختها از این دانشآموزان عزیز سلب شود.
وی با بیان اینکه خود را مدیرکل مدرسه میدانم و معتقد هستم، همگی باید خادم مدرسه باشیم؛ گفت: مدرسه منشأ تحول و دستیابی به آموزش و پرورش مد نظر سند تحول بنیادین است و مدیران مدارس و معلمان، نقش محوری را در این راستا دارند.
انتهای پیام