وی تصریح کرد: در یک سال اخیر به اعتراض معلمان نسبت به رتبهبندی رسیدگی و حقالتدریسهای عقب افتاده فرهنگیان و پاداش معوق پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی نیز پرداخت شد.
فرهادی از بهروز شدن پرداخت حقالتدریس معلمان به عنوان نکتهای که در کیفیت آموزشی موثر است، اشاره کرد و گفت: باید معلمان ما در این موارد به نحوی تامین شوند که دغدغه معیشت نداشته و تمرکز آنها بر تعلیم و تربیت باشد.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه دولت توجه ویژهای به آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۴ داشته و نویدبخش این مسأله است که بسیاری از مشکلات با وفاق بین دولت و مجلس شورای اسلامی حل شود.
فرهادی با اشاره به حساسیت کار در آموزش و پرورش گفت: سیستم تعلیم و تربیت نیمی از دولت را تشکیل میدهد و نمیتوان آن را با آزمون خطا اداره کرد و حتما باید با برنامهریزی مبتنی بر اسناد بالادستی برای آن تصمیمگیری کرد.
معاون برنامهریزی وتوسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش به عنوان مثال به مساله جمعیت دانشآموزی در کشور اشاره کرد و گفت: پیشبینی میشود در چند سال آینده تراکم جمعیت دانشآموزی در کلاسهای درسی دوره متوسطه افزایش یابد و باید ضمن توسعه فضا در این دوره تحصیلی خصوصا هنرستانها به تامین نیروی انسانی متخصص در این دوره تحصیلی نیز توجه ویژهای کرد.
حسنعلی محمدی، نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: هر موفقیتی که در عرصههای مختلف حاصل میشود حاصل تلاشهای فرهنگیان است و مدیون این قشر بزرگ هستیم.
وی با بیان اینکه رمز موفقیت کشورهایی که توسعه پیدا کردهاند، وجود مدیران توانمند و توجه به نیروی انسانی است، افزود: اصلیترین وظیفه معلمان، تعلیم و تربیت و آموزش است، لذا باید همه تمرکز این قشر بر این مسأله قرار گیرد چراکه پیشرفت کشور در گرو همین مسأله است.
کرامتالله بشارتیپور، مدیر آموزش و پرورش فسا نیز در این مراسم گفت: درحال حاضردر شهرستان فسا بیش از ۴۲ هزار دانشآموز توسط پنج هزار معلم مشغول به فراگیری تعلیم و تربیت هستند.
انتهای پیام