صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۸۷۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۵

«راهنمای مدل کسب و کار» عنوان کتابی است که به همت انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران چاپ و منتشر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی تهران، «راهنمای مدل کسب و کار» استراتژی‌های پشت سر موفق‌ترین شرکت‌ها تألیف الیور گاسمن، کارولین فرانکلین برگر و میکائیل سیک است که ازسوی مرتضی اکبری، استاد دانشگاه تهران، حجت شکیبا، دانش‌آموخته دکتری کارآفرینی و آرمین آرتنگ، دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی در سه بخش و 538 صفحه ترجمه شده است.

در بخش مقدمه کتاب می‌خوانیم: «یک دهه پس از شروع بررسی نوآوری در مدل کسب و کار، دیگر نیازی به ترویج این مفهوم نیست. راهنمای مدل کسب و کار در سراسر جهان فروخته شده است، به ده‌ها زبان ترجمه شده است و مهم‌تر از همه در صدها شرکت با موفقیت به کار گرفته شده است.

موفقیت بزرگ روش ما و الگوهای مدل کسب و کار ما را برانگیخت تا این مفهوم را به‌روز کنیم و بیشتر توسعه دهیم تا تجارت را متحول کنیم. 

تقریباً همه نوآوری‌های انقلابی مدل کسب و کار از پنجاه سال گذشته از سوی ایالات متحده بوده و این اعتبار طبیعت آمریکایی سرزنده و سازنده است. با الهام از خودمان در دره سیلیکون، رویای توسعه یک روش برای نوآوری مدل کسب و کار را شروع کردیم». 

در ادامه آمده است: «مطالعات مهندسی شامل روش‌شناسی‌های طراحی‌شده است و در همان حالی که نمی‌توانند نتیجه بی‌عیبی را تضمین کنند، احتمال موفقیت را افزایش می‌دهند. در دنیای مدیریت کسب و کار، برخی از چنین ابزارهایی که به سخت‌ترین وظایف، نوآوری مدل کسب و کار کمک می‌کنند را جست‌وجو کردیم. 

این موجب شد که چندین سال تحقیق در مورد روش طراحی خودمان انجام دهیم و آن‌را با شرکت‌های صنعتی پیشرو که ارزش عملی این ابزار را به رسمیت شناختند، آزمایش کنیم».

در بخش دیگر آورده شده است: «در دانشگاه سنت‌گالن، یکی از مدارس کسب و کار اروپا، متعهدیم که در تحقیقات نوآوری در مدل کسب و کار پیشرو باشیم. تجربه طولانی‌مدت ما در رابطه با فرآیندهای نوآوری از منظر علمی و عملی، ما را در ایجاد این روش حمایت کرد.

بسیاری از مفاهیم و ابزارهای استفاده‌شده در مشاوره‌های بالا، از تلاش‌های مشابه دانشگاهی(از جمله فرآیند مرحله دروازه یا توسعه محصولات جدید توسط رابرت جی کویر یا مفهوم پنج نیروی توسعه‌یافته توسط مایکل ای. پورتر) ظهور کرده است. ما متقاعد شده‌ایم که راهنمای مدل کسب و کار این مجموعه ابزارهای موفق که به‌خوبی در تحقیقات موجود و بر پایه مفهومی استوار قرار دارند را گسترش می‌دهد».

یادآور می‌شود، انتشارات سازمان جهاددانشگاهی تهران کتاب «راهنمای مدل کسب و کار» را به بهای 500 هزار تومان به بازار نشر عرضه کرده است.

انتهای پیام