صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۸۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۷

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اجرای برنامه‌ای مبتنی بر بازنگری در الگوی تربیتی، گفت: طرحی با عنوان «تربیت هوشمند» در حال تدوین است که در آن ظرفیت‌های انسانی، ساختارهای فرهنگی، و نقش خانواده در فرآیند یاددهی و یادگیری به‌عنوان ارکان اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا از فارس، محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس  امروز، 21 خرداد نشست شورای آموزش و پرورش استان فارس، اظهار کرد: بررسی شاخص‌های عملکردی دانش‌آموزان در کشور طی بیش از یک دهه گذشته حاکی از بهبود نسبی وضعیت آموزشی است، هرچند همچنان تا رسیدن به وضعیت مطلوب، فاصله قابل‌توجهی وجود دارد.

وی با اشاره به نتایج ارائه‌شده در گزارش اخیر مجلس شورای اسلامی، گفت: فارس در اردیبهشت‌ماه امسال از نظر نرخ بی‌سوادی در گروه سنی بالای شش سال در جایگاه نهم کشور قرار گرفته و در زمینه کاهش میزان بازماندگان از تحصیل در گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال نیز نیازمند برنامه‌ریزی دقیق‌تری هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین از رشد نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان خبر داد و اظهار کرد: طبق پایش انجام‌شده از سوی مجلس، فارس از نظر «نسبت هزینه‌های آموزشی به کل هزینه خانوار» رتبه سوم کشور را کسب کرده است که نشان از مشارکت بالای خانواده‌ها در آموزش دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش فارس با اشاره به طراحی طرح «تربیت هوشمند»، آن را گامی برای تحول محتوایی و ساختاری در فرآیند یادگیری دانست و تصریح کرد: تمرکز بر توانمندسازی معلمان در تدریس دروس کلیدی همچون فارسی، علوم و ریاضی و همچنین توسعه عدالت آموزشی، از محورهای این برنامه است.

کلاری با بیان اینکه اصول مندرج در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش مبنای تدوین این طرح بوده است، افزود: در این برنامه، شش ساحت تربیت لحاظ شده و همه گروه‌های ذی‌نفع اعم از معلمان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها، مدیران، کادر اجرایی مدارس و نیروهای پشتیبان در آن نقش دارند.

انتهای پیام