صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۹۳۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۹

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: امسال، 19 مرکز تابستانی در استان کردستان برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه راه‌اندازی شده است تا اوقات فراغت این عزیزان را غنی کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، اقبال خانی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در آئین نمادین آغاز فعالیت پایگاه‌های تابستانی که امروز ،  18 تیر در هنرستان دخترانه گلها در سنندج برگزار شد، در این مراسم بر رویکرد اصلی این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: هدف اصلی، غنی‌سازی اوقات فراغت در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی است، با تمرکز بر آموزش مهارت‌های زندگی، رشد و تعالی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه  و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ایام تابستان. این مهم با همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردمی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود 600 دانش‌آموز دختر و پسر با نیازهای ویژه از طریق سامانه «نورینو» در این برنامه‌ها ثبت‌نام کنند، افزود: شعار «هر خانه یک پایگاه تابستانی» با رویکرد آموزش و توسعه مهارت‌ها، محور فعالیت‌های تابستانی امسال برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان اعلام شد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان بیان کرد: این مراکز تا 20 شهریور ماه به فعالیت خود ادامه خواهند داد و طیف وسیعی از برنامه‌ها از جمله رشته‌های ورزشی، فعالیت‌های قرآنی، هنری، آموزش مشاغل و برنامه‌های فوق برنامه آموزشی را به دانش‌آموزان مدارس استثنایی و همچنین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس تلفیقی فراگیر ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه مراکز تابستانی امسال به دو صورت متمرکز در مدارس استثنایی و غیرمتمرکز در کانون‌های پرورش فکری، مراکز بهزیستی و سالن‌های ورزشی فعالیت خواهند کرد، ادامه داد: این برنامه‌ها فرصتی برای شناسایی، هدایت استعدادها و ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان به شمار می‌روند.

خانی بر لزوم همکاری و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها تأکید دارد تا بتواند با توجه به تنوع استعدادها، علایق و نیازهای این دانش‌آموزان، برنامه‌های مؤثری را ارائه دهد. همچنین، اطلاع‌رسانی و همفکری با اولیا، برنامه‌ریزی دقیق و فراهم کردن فضایی شاداب برای حضور دانش‌آموزان و به‌کارگیری مربیان متخصص و علاقه‌مند از انتظارات اصلی دست‌اندرکاران این پایگاه‌ها است.

انتهای پیام