وی افزود: شفافسازی، کاهش زمان پاسخگویی، کم کردن تاثیر نیروی انسانی برای جلوگیری از فساد اداری، صرفهجویی در زمان از جمله مزیتهای هوشمندسازی خدمات شهرداری ارومیه هستند و با بهرهبرداری از این سامانه نیمی از درخواستهای مردم به صورت غیرحضوری پاسخ داده خواهد شد.
شهردار ارومیه ادامه داد: در گام نخست، ۲۸ خدمت شامل پروانه ساختوساز، انواع استعلامات، صدور انواع مجوزها و گواهیها به صورت غیرحضوری و در بستر هوشمند آماده و ارائه شده تا شهروندان بتوانند بدون مراجعه حضوری، امور خود را پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: گام بعدی ما افزایش ظرفیت خدمات الکترونیک در حوزههای کاهش تخلفات ساختمانی، مدیریت پسماندهای تجاری، اجرای طرح تفصیلی و صدور پروانه طبقات است که زیرساختهای فنی آن تکمیل شده و به زودی به بهرهبرداری خواهد رسید.
حجتالاسلام سیدسلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه نیز در این مراسم گفت: عدالتمحوری اولین گام در مسیر توسعهمحوری است و باید در تمام مناطق شهری رعایت عدالت انجام شود و با این کار اولین شاخص دولت الکترونیک محقق میشود و نوآوری در ارائه خدمات دومین شاخص در ایجاد دولت الکترونیک است که باید رعایت شود.
وی با بیان اولویتها و الزامات تحقق شهرداری هوشمند اظهار کرد: جبران خسارتها، جذب و نگهداشت نیروهای متخصص، توجه به حملونقل عمومی درونشهری و برونشهری، تأمین بودجه پایدار و جلوگیری از گسترش حاشیهنشینی، از موضوعات کلیدی و اجتنابناپذیر در این مسیر است.
یاسر رهبردین، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، هم با اشاره به اقدامات اخیر مدیریت شهری گفت: در چند ماه گذشته، شهرداری ارومیه اقدامات ارزشمندی در حوزه عمرانی و زیربنایی آغاز کرده و پیش برده که این روند با همکاری مناسب نهادهای مختلف همراه بوده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای پروژههای عمرانی متناسب با شأن شهروندان ارومیه، افزود: یکی از گامهای مهم، ارائه خدمات غیرحضوری به شهروندان است تا بتوانند بدون مراجعه حضوری، امور شهری خود را پیگیری و دریافت کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی آذربایجانغربی همچنین به اهمیت حوزه مسکن و ساختوساز اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با افزایش ساختوساز، رونق را به صنعت ساختمان بازگردانیم، در کنار آن، با جذب سرمایهگذاری و اقدامات مشترک شهرداری، سایر نهادها و با راهبری استاندار محترم، روزهای خوبی برای توسعه ارومیه رقم خواهیم زد.
حسین پناهی، رئیس شورای شهر ارومیه هم گفت: مدیریت شهری بهدنبال شعار نبوده بلکه دنبال برنامه عملگرا در بازه زمانی کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت است که یکی از این برنامهها، میتواند اجرای پروژههای کلنگزنی در چهارشنبه هر هفته باشد.
وی اضافه کرد: امید است هوشمندسازی خدمات، باعث ایجاد رفاه بیشتر برای مردم شده و گام مهمی در تسهیل امور شهروندان برداشته شود.
انتهای پیام