صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۲۹۹۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۳:۲۹

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات انجام شده مرتبط با مراسم اربعین حسینی در این وزارتخانه را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد چکشیان در این باره گفت: در راستای نقش‌آفرینی حداکثری در رویداد عظیم و تمدنی اربعین و ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی، قرارگاه اربعین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه با دستور وزیر رفاه تشکیل شد. 

وی ادامه داد: به همین منظور چندین نشست اختصاصی با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های دارای پایانه مرزی همچون خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان‌غربی برگزار و مقرر شد در هر استان، ستاد اربعین بویژه در ۶ استان دارای پایانه مرزی تشکیل شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که سازمان‌های وابسته و ادارات کل اجرایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان معین برای کمک به استان‌های دارای پایانه مرزی تعیین شدند، توضیح داد: مقرر شد استان‌ها و سازمان‌های معین از تمام ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات حداکثری به زوار اربعین حسینی در استان‌های دارای پایانه مرزی استفاده کنند. 

وی گفت: از جمله این خدمات می‌توان به خدمات رفاهی، بهداشتی، فنی، مشاوره‌ای و ... از طریق ایجاد مواکب اشاره کرد. 

چکشیان با اشاره به ارائه خدمات درمانی اظهار کرد: خدمات درمانی توسط سازمان تأمین اجتماعی، استقرار اورژانس اجتماعی و خدمات مشاوره‌ای توسط سازمان بهزیستی انجام می‎شود. 

وی افزود: برخی از خدمات همانند برپایی غرفه تعمیرات وسایل کمک توانبخشی از قبیل ویلچر، واکر، عصا، کالسکه کودک و... است؛ همچنین زائرین می‎توانند از خدمات روانشناختی که با استقرار تیم‌های خدمات سیار اورژانس اجتماعی در مسیر پیاده‎روی ارائه می‌شود، استفاده کنند.

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ارائه خدمات فنی و مهارتی سیار توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مسیر اربعین، گفت: ارائه خدمات خودرویی، خیاطی و تعمیرات اقلام همراه مسافران و... از طرف تیم‌های فنی و حرفه‎ای به زائرین ارائه می‎شود. 

وی افزود: برپایی ایستگاه‌های پذیرایی و ارائه خدمات رفاهی، بهداشتی، بانکی، استقرار دستگاه‌های ATM توسط شرکت‌ها و بانک‌های رفاه کارگران و توسعه تعاون هم از دیگر خدمات این وزارتخانه برای مسافران کربلاست. 

چکشیان تصریح کرد: این خدمات از طریق برپایی بیش از ۱۰۰ موکب در پایانه‌های مرزی در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی و همچنین در داخل خاک عراق به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است.

انتهای پیام