وی، بیشترین درخواست راهنمایی را مربوط به جستوجوی مواکب، پزشکی، امدادی و تردد دانست و افزود: تمامی کارگزاران مشغول به خدمت در واحد راهنمایی، اپلیکیشن همیار اربعین را روی گوشی نصب کرده و بخش اعظمی از راهنماییها را از این طریق انجام دادند که در صورت نصب این برنامه از سوی همه زائران، روند پرسش از خادمان بسیار کاهش پیدا میکرد.
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص افراد پیدا شده نیز گفت: خادمان توانستند سه هزار و 470 نفر از افراد گمشده یا جدا افتاده از همراهانشان را به یکدیگر برساند و از دغدغه زوار کاسته شود.
بیات درباره وضعیت اشیاء گمشده زائران نیز گفت: بخشی از این اشیا در سامانه ثبت شده و صاحبان آن هنوز پیدا نشدهاند که طی روزهای آینده درصورت عدم مراجعه شخص برای دریافت، این اشیاء با توافقنامهای که با شرکت ملی پست منعقد شده است، به صاحبان آن تحویل میشود.
وی ادامه داد: همچنین توانستیم طی روزهای اخیر سه هزار شی یافته شده را که شامل تلفن همراه، کوله پشتی، وجه نقد و ... بود را به صاحبانش تحویل دهیم که این آمار با توجه به اطلاع رسانی دقیق و هوشمندی زوار در نصب کیو ار کد و نصب اطلاعات شخصی روی اشیا، نسبت به سنوات قبل کاهشی بوده است.
انتهای پیام