وی افزود: بین کار رسانهای و روابط عمومی تفاوت زیادی وجود دارد. برای روابط عمومی تأثیرگذاری بر مخاطب چندان حائز اهمیت نیست، اما رسانه باید تأثیرگذاری بر مخاطب را مورد توجه قرار دهد.
حجتالاسلام خسروپناه ادامه داد: هر رسانه وابسته به یک نهاد است و طبیعی است که منافع خود را مدنظر قرار دهد، اما این منافع نباید بهانهای برای خیانت به حقیقت یا آسیب به صداقت باشد. میتوان مطلبی را منتشر کرد، اما نه به قیمت فدا کردن صداقت برای منافع سازمانی.
وی تصریح کرد: گاهی شاهد چالشهای بین سازمانی هستیم. عقل دینی اقتضا میکند مسئولان این نهادها اختلافات را حل کنند، نه اینکه مردم را درگیر این تنشها کنند. ایجاد استرس و دعوا در جامعه نوعی بیاخلاقی است. اگر اختلافی وجود دارد، آن را پررنگ نکنید و به اصلاح ذاتالبین بپردازید.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کارهای برزمین مانده علم و فرهنگ همچون شتاب علمی، مهاجرت، نقشه جامع علمی و ... زیاد است و درست است که سند بسیاری از این موارد نوشته شده است، اما اجرای آنها حائز اهمیت است.
وی در ادامه بیان کرد: رسانهها باید در راستای مطالبات مردم نقشآفرین و زبان گویای آنان باشند و خواستههای آنان را به مسئولان به صورت صریح و دقیق انتقال دهند. وظیفه رسانه انتقال صریح مطالبات است؛ مسئولان نیز وظیفه دارند پاسخگوی رسانهها باشند و در این زمینه نباید کمکاری کنند. البته گاهی یک خبر بد را صد بار بازنشر میکنیم، اما کارهای خیر بزرگ نادیده میماند.
انتهای پیام