وی با اشاره به دشواریهای موجود در اصلاح زیرساختهای آموزشی، از جمله جمعآوری مدارس سنگی و کانکسی، بیان کرد: بخش مهمی از مأموریت آموزش و پرورش، ناظر بر تربیت دانشآموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی است. این مأموریت ساده نیست و نیازمند تعقل، برنامهریزی دقیق، بهرهگیری از تجارب موفق جهانی و استفاده از نظرات صاحبنظران تعلیم و تربیت است.
امیری با بیان اینکه تعلیم و تربیت، فرآیندی زمانبر و نیازمند تأمل است، افزود: تصور دستیابی به نتایج مطلوب در مدت کوتاه با ذات این حوزه سازگار نیست و بخشی از تصمیمگیریها در سطح ملی و کلان باید توسط وزارت آموزش و پرورش اتخاذ شود، اما در سطح استان نیز وظایف مهمی بر عهده ماست که تکالیف استانی باید به نحو احسن انجام گیرد و به نتیجه برسد.
وی با تأکید بر ضرورت تعمیق دیدگاههای مدیران در خصوص آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص اظهار کرد: آینده کشور و جامعه از مسیر آموزش و پرورش میگذرد و هرگونه کمک به این حوزه، اقدامی ارزشمند و شایسته است.
در ادامه این نشست، موضوع تربیت هوشمند در مدرسه تراز مورد بررسی قرار گرفت و مدل مفهومی آن مبتنی بر سند تحول بنیادین در دورههای مختلف تحصیلی ارائه شد و استاندار فارس و مدیرکل آموزش و پرورش استان و سایر مدیران و مسئولان ذیربط دیدگاههای خود را در خصوص این طرح مطرح کردند و مقرر شد برنامه عملیاتی، اجرایی و هدفمند آن ارائه شود.
آمار هنرجویان فنیوحرفهای و کاردانش، درصد توسعه متوازن پایههای متوسطه و ظرفیت هنرستانهای جوار صنعت تحلیل شد.
در پایان جلسه، گزارش اقدامات انجامشده برای آرامش خانوادهها در آغاز سال تحصیلی ارائه شد که از جمله این اقدامات میتوان به کاهش هزینههای تحصیل، ممنوعیت ثبتنام مشروط بر مشارکت، افزایش بازرسان و کاهش شکایات مردمی نسبت به سال گذشته اشاره کرد.
در این نشست، تصمیماتی مؤثر در راستای ارتقای کیفیت آموزش دانشآموزان دارای نیازهای ویژه، از جمله کمتوانان ذهنی و افراد دارای معلولیت، اتخاذ شد؛ مقرر شد برنامههای آموزشی و فوقبرنامهای متناسب با شرایط این گروه از دانشآموزان طراحی و بهصورت منظم برگزار شود.
انتهای پیام