صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۰۰۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۰
نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در چهارمحال‌و‌بختیاری:

نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: عدالت آموزشی تنها در صورتی محقق می‌شود که در کنار دسترسی، کیفیت آموزش نیز برای همه دانش‌آموزان تضمین شود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، سیدبابک هاشمی‌نکو، نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در چهارمحال‌و‌بختیاری، شامگاه گذشته ۲۸ مردادماه در حاشیه برگزاری چهاردهمین اجلاس سراسری رؤسای آموزش‌وپرورش کشور در چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اجلاس، که پس از وقفه‌هایی ناشی از جنگ تحمیلی و همه‌گیری کرونا امسال برای سی‌وهشتمین‌بار برگزار شد، فرصتی برای بازخوانی اهداف و اولویت‌های اصلی آموزش‌وپرورش فراهم کرد.
 
نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در چهارمحال‌و‌بختیاری با اشاره به شعار محوری اجلاس کیفیت عدالت برای ایران و مدرسه، افزود: تحقق عدالت آموزشی نیازمند نگاهی جامع به مسائل زیرساختی، نیروی انسانی، محتوای آموزشی و تنوع ساختاری مدارس است. اگرچه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته، اما هنوز فاصله‌هایی جدی میان مناطق مختلف کشور وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق کاهش یابد. عدالت آموزشی تنها در صورتی محقق می‌شود که در کنار دسترسی، کیفیت آموزش نیز برای همه دانش‌آموزان تضمین شود.
 
هاشمی‌نکو به اقدامات انجام‌شده در استان مأموریتی خود اشاره کرد و گفت: تنها در سال جاری، ۴۸ مدرسه سنگی و کانکسی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شده و با همکاری دولت و خیرین، مدارس نوساز جایگزین آن‌ها شده‌اند که در مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند. این اقدام، گامی مهم در مسیر محرومیت‌زدایی و تحقق عدالت آموزشی است.
 
نماینده ویژه وزیر در چهارمحال و بختیاری همچنین با انتقاد از تنوع ساختار مدارس در کشور خاطرنشان کرد: وجود ۱۷ نوع مدرسه، گرچه در ظاهر تنوع و انتخاب ایجاد می‌کند، اما در عمل ممکن است موجب نابرابری‌های آموزشی شود. کاهش تدریجی این تنوع، نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت و بازنگری در سیاستگذاری‌هاست تا آموزش در کشور به سمت عدالت واقعی حرکت کند. مردم و نخبگان باید بدانند که آموزش‌وپرورش در چه مسیری حرکت می‌کند. لازم است اطلاعات و آمار مربوط به پیشرفت عدالت آموزشی به‌صورت عمومی منتشر و تحلیل شود.
 
هاشمی‌نکو با اشاره به برنامه‌های حمایتی از نیروی انسانی در استان گفت: جذب نیروهای توانمند، تقویت زیرساخت‌های آموزشی، استانداردسازی تجهیزات، و نوسازی مدارس از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد. تحقق عدالت آموزشی و پرورشی، بدون مشارکت همگانی و اراده ملی ممکن نیست و همه نهادها باید در این مسیر همراه باشند.
 
در ادامه بهمن خدادادی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌و‌بختیاری از برگزاری اجلاس سراسری رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق کشور در تاریخ ۲۷ مرداد به مدت دو روز خبر داد و گفت: این اجلاس به‌صورت ترکیبی (حضوری در مراکز استان‌ها و آنلاین در تهران) برگزار شد و هدف اصلی آن، ایجاد آمادگی همه‌جانبه برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس از اول مهر بود.
 
وی با اشاره به اهمیت این رویداد افزود: در این اجلاس، برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی پیش‌رو تبیین شد تا رؤسای ادارات آموزش و پرورش در سراسر کشور با هماهنگی و انسجام کامل، در مسیر اجرای این سیاست‌ها گام بردارند. این برنامه‌ها بر اساس سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی و با رویکردی تحولی در حوزه تعلیم و تربیت تدوین شده‌اند و آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین نهاد حاکمیتی در این حوزه، آمادگی کامل برای تحقق اهداف عالی نظام را دارد.
 
خدادادی ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری، نیز برنامه‌ریزی‌ها با در نظر گرفتن شرایط بومی و در چارچوب سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. در حوزه‌های مختلف مانند فضا و تجهیزات، کیفیت‌بخشی به فرایند آموزشی، و ساماندهی نیروی انسانی، اقدامات لازم صورت گرفته و تمامی تیم‌های اجرایی استان برای اجرای پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی آماده‌اند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بخش زیادی از اقدامات نظیر انتخاب و انتصاب مدیران، سازماندهی نیروی انسانی و نقل‌وانتقالات، مطابق شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی، پیش از آغاز مهر انجام شده است، گفت: تلاش شده با انسجام درونی و همراهی همه بخش‌ها، سال تحصیلی جدید با کیفیت و نظم بیشتر آغاز شود.
انتهای پیام