صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۰۰۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۴

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس با تأکید بر ضرورت توانمندسازی روابط‌عمومی‌ها و همکاری پایدار با رسانه‌ها گفت: شیراز به‌عنوان مرکز سیاسی استان ظرفیت آن را دارد که به «شهر رسانه‌ای ایران» تبدیل شود.

به گزارش ایکنا از فارس، محمدجواد برزگر، مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس امروز، 29 مرداد در نشست تخصصی هیأت‌رئیسه روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به لزوم تبیین درست برنامه‌ها و دستاوردهای دولت، گفت: اخبار و محتوا پس از تولید باید در یک شبکه اطلاع‌رسانی و ارتباطی هدفمند و متناسب با جامعه آماری هدف منتشر شود.

وی با بیان اینکه بخشی از ناکارآمدی‌های روابط‌عمومی‌ها به ساختار اداری برمی‌گردد، اظهار کرد: آسیب‌شناسی‌های اخیر نشان می‌دهد ضعف‌های موجود الزاماً ناشی از افراد یا مدیران نیست بلکه ریشه در ساختار اداری دارد.

برزگر، تحول در ساختار اداری را زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و اثربخشی دانست و افزود: بودجه و اعتبارات، تشکیلات، برنامه، مدیریت و منابع انسانی پنج مولفه اساسی در ساختار روابط‌عمومی‌ها هستند که برای بهبود عملکرد باید به‌طور همزمان مورد توجه قرار گیرند.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس با اشاره به ابلاغ کلیات سند توسعه‌ای برنامه تحول روابط‌عمومی دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی فارس گفت: اجرای این برنامه می‌تواند بسیاری از مشکلات عمدتاً ساختاری روابط‌عمومی‌ها را با اصلاحات تدریجی برطرف کند و بهره‌وری عملکرد دستگاه‌ها را با ایجاد پیوند اجتماعی با مردم افزایش دهد.

برزگر همچنین ارتقای جایگاه روابط‌عمومی‌ها به سطح مشاور راهبردی مدیران را از الزامات تحول دانست و تصریح کرد: این حرفه با اتکا به خرد جمعی و ارتباط مستمر با جامعه می‌تواند شبکه‌ای مردمی در کنار دولت ایجاد کند و در نظام حکمرانی کشور نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، یکی دیگر از دستاوردهای اجرای این برنامه را تقویت جایگاه رسانه‌ای شیراز عنوان کرد و گفت: مرکز سیاسی استان این قابلیت را دارد که به «شهر رسانه‌ای ایران» تبدیل شود و پیش‌نیاز تحقق آن توانمندسازی روابط‌عمومی‌ها و ایجاد همکاری پایدار با رسانه‌های رسمی و فعالان مجازی است.

وی در پایان بر ضرورت تقویت نگاه ملی و استانی در عرصه خدمت‌رسانی تأکید کرد و گفت: برنامه‌محوری و فرهنگ کار گروهی می‌تواند راندمان روابط‌عمومی‌ها را افزایش دهد و با همکاری رسانه‌ها و فعالان مجازی، زمینه‌ساز تحول و پویایی در این حوزه شود.

انتهای پیام