صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۰۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۵۱
مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تأکید بر هم‌افزایی آموزش و پرورش و بسیج در امر تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزانT گفت: مأموریت مشترک این دو نهاد، پرورش نسلی توانمند در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی است؛ نسلی که از اعتماد به نفس بالا و روحیه مشارکت‌پذیری برخوردار باشد.

به گزارش ایکنا از اردبیل، سید اردشیر رشیدی آل‌هاشم، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۲۹ مردادماه در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: تربیت در تمامی ساحت‌های انسانی، از جمله اهداف محوری سند تحول بنیادین است و بسیج دانش‌آموزی نیز با اجرای برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی، فناورانه و زیستی در راستای تحقق این اهداف نقش‌آفرینی می‌کند.

وی با اشاره به درس «آمادگی دفاعی» به عنوان یکی از دروس رسمی مدارس، افزود: ضروری است آمار دقیق دانش‌آموزان این درس احصا شود و دبیران آن نیز ساماندهی و به‌روز شوند که خوشبختانه بسیج در این حوزه عملکرد مطلوبی داشته است.

رشیدی آل‌هاشم همچنین به اجرای پویش «همکلاسی مهربان» اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف حمایت از دانش‌آموزان کم‌برخوردار اجرا می‌شود و جمع‌بندی آن تا ۱۵ شهریور به پایان خواهد رسید تا بخشی از دغدغه خانواده‌های نیازمند برطرف شود.

وی، برنامه «راهیان نور» را از اقدامات مهم فرهنگی دانست و تصریح کرد: اجرای این برنامه در ایام تابستان بهترین تصمیم است و آموزش و پرورش در این زمینه همکاری کامل با بسیج دانش‌آموزی خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به طرح «یاوران ولایت» بیان کرد: این دوره مهارتی و معرفتی با مشارکت آموزش و پرورش و بسیج برگزار می‌شود و بستری برای رشد فکری و اعتقادی دانش‌آموزان فراهم می‌کند.

رشیدی آل‌هاشم در پایان تأکید کرد: در برنامه هفتم توسعه، محیط‌های یادگیری باید متنوع شود؛ یادگیری تنها به کلاس و مدرسه محدود نماند، بلکه پایگاه‌ها، مساجد و اردوگاه‌ها نیز به عنوان محیط‌های آموزشی نقش مؤثری در تربیت دانش‌آموزان ایفا کنند.

انتهای پیام