صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۰۲۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۷
رئیس جامعه خیران کشور مطرح کرد

محمدرضا جعفری با اشاره به نقش مؤثر خیران در رفع کمبودهای آموزشی گفت: در سال گذشته تعهد خیران مدرسه‌ساز کشور ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که سهم چشمگیری در احداث و تجهیز مدارس سراسر کشور داشته است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا جعفری، رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور، روز گذشته، پنجم شهریورماه در بیست‌و‌هفتمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: جشنواره بیست‌و‌هفتم خیران مدرسه‌ساز از مدتی پیش در استان‌های مختلف کشور آغاز شده و امروز همزمان با آذربایجان‌غربی، جشنواره تهران نیز در حال برگزاری است، هرچند به دلیل حمله ددمنشانه آمریکا و رژیم صهیونیستی به کشور، وقفه‌ای در برگزاری جشنواره‌ها ایجاد شد، اما خیران در این مدت با تعهدات نوین و ثبت آن‌ها، همچنان در مسیر خیر و مدرسه‌سازی فعال بودند.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کار خیر افزود: خداوند دو زینت مال و فرزندان را در این دنیا قرار داده است، هر کشوری که دارای نیروی انسانی توانمند و سرمایه اقتصادی قوی باشد، کشوری مقتدر است.

جعفری بیان کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر، کلید حل بسیاری از مشکلات کشور است و آموزش و پرورش به‌عنوان بنای اصلی توسعه، نقش محوری در این تربیت ایفا می‌کند و طبق آیات شریف قرآن مجید :«اموالی که در دنیا به عنوان زینت هستند را باید به باقیات و صالحات تبدیل کنیم»،  نوسازی مدارس و ساخت مدرسه نمونه‌ای بارز از این باقیات است که نسل‌های مختلف از برکات آن بهره‌مند می‌شوند و ثوابش به خیر و بانی می‌رسد. 

وی خیران مدرسه‌ساز را مشعل‌داران علم و فضیلت دانست که با هدیه مال خود به علم و تربیت، جهل و بی‌سوادی را از جامعه می‌زدایند و اقدامات آنها مایه خیر و برکت بوده و تکریم خیران مدرسه‌ساز یکی از اهداف جشنواره بوده زیرا آن‌ها می‌توانستند سرمایه‌های خود را در مسیرهای دیگر هزینه کنند، اما انتخاب کردند که مشکلات دانش‌آموزان را حل کنند و این شایسته تقدیر است.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: جذب مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش، به ویژه در آذربایجان‌غربی نیازمند تلاش مضاعف است و با همکاری استاندار، خیران شهرستان‌ها و آموزش و پرورش، زمینه برای جذب مشارکت‌های بیشتر فراهم می‌شود.

وی گفت: نهضت مدرسه‌سازی، تعمیر و مرمت مدارس در روستاها با همکاری مردم و خیران به پیش می‌رود و این حرکت شور و اشتیاق ویژه‌ای در استان‌ها ایجاد کرده است.

جعفری با اشاره به اهمیت حضور خیران در هیئت امنای مدارس عنوان کرد: مهارت‌آموزی و توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های این نهضت است و سال گذشته خیران مدرسه‌ساز کشور بیش از ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهدات داشتند که بخش عمده‌ای از مدارس تحویلی به آموزش و پرورش، حاصل تلاش خیران محسوب می‌شود.

 نگاه آینده‌نگر؛ زمین‌ساز تحولات آموزشی 

علیرضا راشکی، معاون برنامه‌ریزی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: هدف جشنواره خیران مدرسه‌ساز، قدردانی و احترام به خیرانی است که آینده دانش‌آموزان این منطقه برای‌شان اهمیت ویژه‌ای دارد و در همه زمان یاری کننده بودند و در شرایط سخت و محدودیت‌های فعلی، کمک‌های خیران ارزش و تاثیر بیشتری پیدا می‌کند، حتی در دوران بحران کرونا که کشور با مشکلات زیادی روبه‌رو بود، حمایت‌های خیران مدرسه‌ساز نه تنها کم نشد، بلکه افزایش یافته بود. 

وی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که همت و تلاش خیران در ساخت مدارس بسیار بیشتر از بسیاری از سازمان‌ها بوده و امسال نیز رئیس‌جمهور با بیش از ۴۵ جلسه، حمایت ویژه‌ای از آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت آموزشی، توسعه عدالت آموزشی و نهضت مدرسه‌سازی داشته‌ است. 

راشکی بیان کرد: ما به‌عنوان متولیان این حوزه، حضور فعال رئیس‌جمهور و مردم در این نهضت را بسیار امیدوارکننده می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم که حضور خیران را به‌خوبی سازمان‌دهی و ریل‌گذاری کنیم و در زمینه کیفیت‌بخشی به آموزش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۱۳۹۰ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، راهبرد اصلی ما بوده ک این سند با هدف ایجاد تحولی بنیادین در نظام آموزشی، تربیت نسلی متعهد، خلاق و کارآمد را براساس مبانی اسلامی در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ دنبال می‌کند، این سند نقشه راه توسعه آموزش و پرورش در ابعاد فردی، اجتماعی، علمی و فرهنگی کشور است و ساحت‌های شش‌گانه تربیت شامل دینی، علمی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و بدنی را تشریح می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان نوسازی مدارس تلاش می‌کند چارچوب تحول خود را براساس نیاز روز درسی مدارس و با نگاه به آینده شکل دهد و تحولات کنونی، به‌ویژه در حوزه هوش مصنوعی، نیازمند تغییر در کتاب‌های آموزشی و فراهم کردن فضای آموزشی مناسب بوده و ما در قالب رویدادها و برنامه‌های منسجم، به بهبود کالبد و فیزیک فضا، از جنبه‌های بصری و محیطی، در نوسازی مدارس پرداخته‌ایم.

انتهای پیام