وی با تقسیمبندی فعالیتهای علمی به دو حوزه آموزش و پژوهش، پژوهش را عاملی ماندگار و راهبردی در حل مسائل جامعه دانست.
عضو هیئت علمی مؤسسه علمی امام خمینی(ره) با استناد به دیدگاه آیتالله خویی، کاستیهای فعلی نظام حوزههای علمیه را در دو حوزه فلسفه و قرآن برشمرد و بر ضرورت تلاش طلاب برای تقویت این عرصهها تأکید کرد.
انواری روشهای نوین پژوهش قرآنی را شامل شناسایی نیازهای علمی جامعه و ارائه راهکارهای مبتنی بر آیات قرآن دانست و گفت: پژوهش موضوعی در قرآن یکی از روشهای کلیدی برای مواجهه با مسائل اجتماعی است که نیازمند دقتنظر و بهرهگیری از منابع معتبر است.
وی به تفکیک روشهای سنتی و فناورانه در استخراج آیات موضوعی پرداخت و منابعی در حوزههای تفسیر، فقه و مشاوره برای استخراج آیات موضوعی قرآن پیشنهاد داد.
انواری با اشاره به ضرورت گسترش دایره مطالعاتی طلاب تأکید کرد: اتکای صرف به فقه و اصول بدون بهرهگیری از علوم قرآن، کارآمدی لازم برای مدیریت پیچیدگیهای جوامع معاصر را ندارد.
انتهای پیام