وی افزود: عدم آمادهسازی صحیح میتواند تصویری منفی از مدرسه در ذهن کودک ایجاد کرده و پیامدهایی مانند استرس مزمن، افت تمرکز و کاهش اعتماد بهنفس به همراه داشته باشد. تنظیم تدریجی ساعت خواب و بیداری، مرور آرام مطالب سال گذشته بدون فشار، مشارکت کودک در آمادهسازی وسایل مدرسه، گفتوگو درباره خاطرات مثبت و اهداف جدید، تقویت نگرش مثبت نسبت به یادگیری و مدرسه بهعنوان راهکارهای اساسی برای والدین است.
عضو هیات علمی روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: معلمان و مربیان با ایجاد فضای صمیمی و امن، استقبال گرم از دانشآموزان و برقراری ارتباط عاطفی میتوانند روزهای نخست سال تحصیلی را به تجربهای دلنشین و انگیزشی تبدیل کنند، در صورت بروز نگرانیهای جدی یا مشکلات پایدار، مشورت با روانشناسان کودک و متخصصان سلامت روان ضروری است.
انتهای پیام