وی افزود: نکته دیگر در این روایت آن است که اگر مردم حرف ما را به درستی بشنوند و دریابند با ما لجبازی نخواهند کرد؛ کما اینکه در طول تاریخ هم موارد متعدد از برخورد ائمه(ع) با برخی افراد و اصلاح رفتار آنان داریم؛ در سیره امام عسکری(ع) آمده است که افراد خشن ناصبی هم وقتی در زندان با امام(ع) مواجه و مجذوب سیره و رفتار و خلق و خوی ایشان میشدند، کردار خود را اصلاح میکردند و دست از خشونت و لجبازی علیه امام برمیداشتند.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: وقتی امام رضا(ع) به نیشابور تشریف آوردند و هزاران نفر قلم به دست محضر ایشان رسیدند تا مطلبی از ایشان بشنوند و آن را یادداشت کنند، در تاریخ آمده است که در کمتر شهری چون نیشابور از امام(ع) درخواست کلام و مطلبی کردند. ذکر شده است که 12 هزار نفر از امام(ع) درخواست روایت کردند که بیشتر آنان شافعی مذهب بودند. اینها عاشق کلام امام رضا(ع) و ابناءالرضا بودند.
وی اضافه کرد: بنده این مطلب را در منطقه اهل سنت توضیح دادم و متعجب شدند و اینکه چرا ما اینگونه نباشیم؛ بنی امیه ملعون، یاغیان و افراد ناباب را اجیر میکردند تا در شهرها فتنه و ناامنی به نام امیرمؤمنان(ع) درست کنند و مردم را نسبت به ایشان و خاندانشان بدبین کنند.
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه در حدفاصل رحلت پیامبر(ص) تا زمان امیرمؤمنان(ع) چه اتفاقی رخ داد که در بالای منبر به کسی که به عنوان داماد و اولین یار و وصی پیامبر(ص) بوده است اهانت و لعن کنند؟ افزود: در هر چیزی هم که اختلاف وجود داشته باشد، در اینکه علی(ع) اولین یار و حامی پیامبر(ص) و داماد ایشان بود که اختلافی نیست. صفین و نهروان و از این دست فتنهها را هم همین بنیامیه راه انداختند؛ در جمل هم فرماندهان این جنگ، یار غار امیرمؤمنان(ع) بودند. کسانی که اهل نماز شب و به ظاهر اهل حفظ قرآن و ورع و تقوا بودند ولی چون بصیرت لازم را نداشتند، از مسیر امام علی(ع) جدا شدند.
وی بیان کرد: درگیری سخن و عقیده و درگیرکردن به دنیاپرستی و شهوت و پوشش و خوردن و ...باعث شد تا مردم از دور امام علی(ع) پراکنده شوند کما اینکه در انقلاب اسلامی هم از این دست اتفاقات داشتیم. مثلاً به نام بسیج و چفیه و ... در پارک لاله و دانشگاه تهران فتنه درست کردند که طراح آن اسرائیل بود و پشت پرده نفوذیها و جاسوسها و مجریان آن هم بچه حزباللهیها که بصیرت لازم را در ماجرا به دست نیاوردند.
غفاریفر بیان کرد: امروز در شهر یک میلیونی قم اگر یک دهم درصد افراد مشکلات مالی و اخلاقی و ... پیدا کنند، عدد نسبتاً قابل توجهی خواهد شد. دشمنان همین مقدار اندک افراد ناباب را اجیر کرده و فتنه درست میکنند و بعد هم فریاد وااسلاما و ... سر میدهند تا دستگاه قضایی را سرگرم کنند. مگر همین افراد در اوایل انقلاب فتنه ایجاد نمیکردند؟ امروز هم برخی فقط سیاهنمایی میکنند و برای آنان مهم نیست که رئیس جمهور کیست و فقط دنبال برنامه خودشان هستند.
وی ادامه داد: امروز متأسفانه کار به جایی رسیده است که کسی چون محمدتقی اکبرنژاد که روزی کارشناس رادیو معارف بود و یا مهدی نصیری که زمانی در روزنامه کیهان مسئولیت داشت، امروز علیه انقلاب و بزرگان شیعه سخن میگویند. امروز نماینده مجلس استناد به فتوای امام(ره) میکند که امام(ره) فرمود جوانان بیرون بریزید.
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: برخی میگویند ما رهبر را دوست داریم ولی مقلد امام(ره) هستیم و نمیگویند که امام درباره ولایت فقیه چه نظری دارد. ایشان فرمودند اگر ولایت فقیه تضعیف شود، مملکتتان آسیب خواهد دید.
وی گفت: برادران اهل سنت، ایران بعد از دفاع مقدس هشت ساله را دیدهاند؛ امروز ما هر مقدار شهید میدهیم در راستای دفاع از اهل سنت در غزه و ... است. در طول دفاع مقدس هشت ساله ما بودیم و صدام که برای او فرقی نداشت شیعه یا اهل سنت کشته شود. در این جنگ شیعه و سنی ایران و عراق کشته شدند ولی بعد از این جنگ ما عمدتاً برای حفظ سوریه و فلسطین شهید دادهایم.
غفاریفر اضافه کرد: ایران اگر آرمان فلسطین و دفاع از ملتهای مقاومت و اسلامی را کنار گذاشته و با دشمنان معامله کرده بود، میتوانست تا حدودی جلوی دشمنیها را کم کند ولی ایران مسیر دشوار را انتخاب کرد. این تازه نتیجه رهبری نایب امام زمان(عج) است و اکر خود امام(ع) تشریف فرما شوند، قطعاً وضعیت متفاوت خواهد شد. امروز برادران اهل سنت در حکومت و قدرت و انتخابات و سرنوشت کشور سهیم هستند و ما هیچ وقت دنبال ایجاد درگیری و جنگ و فتنه با کشورهای اسلامی نبودهایم.
وی در خاتمه تأکید کرد: امروز چقدر دشمنان تلاش میکنند تا بین ما و جمهوری آذربایجان درگیری و اختلاف شدید درست کنند ولی ما دنبال جنگ نیستیم؛ چقدر تلاش کردند تا بین ما و قطر و امارات و عربستان درگیری ایجاد کنند اما ما با تبعیت از نظر ولایت فقیه این مسیر را نرفتیم لذا بدانیم خط و مشی ائمه(ع) هزار مرتبه بهتر و تأثیرگذارتر است از این رو اگر اهل سنت و مردم ادیان دیگر محاسن کلام اهل بیت(ع) را درک کنند، امر ایشان احیا خواهد شد و همه مسلمانان لذت امنیت سیاسی و اجتماعی را در ک خواهند کرد.
انتهای پیام