وی افزود: این کار توسط پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در حال انجام و اکنون در حال نهاییسازی شاخصهای ارزیابی ناظر بر اقدامات ملی ۵۲ گانه سند توسعه آموزش عمومی قرآن با کمک و هماهنگی اعضا است.
مسیبزاده ادامه داد: در فاز نخست، وضعیت اجرای سند را در دستگاههای اجرایی بررسی میکنیم و وضعیت موجود را درمییابیم که این موضوع از مصوبات کمیسیون آموزش عمومی و وظایف دبیرخانه و مورد تأکید وزیر محترم آموزش و پرورش و رئیس کمیسیون آموزش عمومی قرآن است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اکنون در حال هماهنگسازی پروژه تدوین شاخصهای ناظر بر اقدامات ملی هستیم که ابتدا شاخصها در کارگروههای تخصصی در پژوهشگاه استخراج شده و برای نهایی کردن شاخصها و دریافت نقطهنظرات ذینفعان، جلسات کارشناسی و تخصصی در حال اجراست و این جلسات با حضور ۱۴ دستگاه طی یک هفته برگزار میشود. باید شاخصها و سنجههای احصا شده را ارزیابی کنیم و برای پایش به سمت اجرا برویم.
وی عنوان کرد: در این نشستها شاخصهای پیشنهادی در ابعاد مختلف برای تبیین و ویرایش، مورد گفتوگو قرار میگیرد، تا ۱۵ مهر نقطهنظرات تکمیلی ارسال میشود و پایش سند و عملکرد دستگاهها در مرحله بعدی مورد پایش و ارزیابی قرار خواهد گرفت.
مسیبزاده ادامه داد: هدف اصلی این جلسات دستیابی منسجم، کاربردی و قابل سنجش از شاخصهاست تا این موارد، مبنای ارزیابی دقیق و منظم سند توسعه آموزش عمومی قرآن قرار گیرد که مسیری برای ارزیابی در سالهای آینده است.
وی در پایان افزود: این جلسات با رویکرد مشارکتی، استفاده از تجربههای میدانی و نگاه واقعبینانه به اجرای سند پیش میرود و انتظار داریم نتایج آن گام مهمی در ارتقای کیفیت پایش و ارزیابی برنامهها و اقدامات مندرج در سند باشد.
انتهای پیام