صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۰۷۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۲

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه‌های غیررسمی وبدون اجبار تأثیری به مراتب بیشتر در روند تقویت و پیشرفت دانش‌آموزان دارد، گفت: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش‌آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

به گزارش ایکنا از کردستان، اقبال خانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان امروز، پنجم مهر در نشست رویکرد اصلی در فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی غنی‌سازی، اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در تابستان ۱۴۰۴ را آموزش مهارت‌های زندگی با محوریت تربیت بدون توقف و رشد و تعالی دانش‌آموزان در پرتو همکاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم ذکر کرد.

وی تلاش در جهت تحقق شعار هر خانه یک پایگاه تابستانی با رویکرد آموزش و توسعه مهارت‌ها را محور اصلی فعالیت ۱۹ پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در تابستان جاری ذکر کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: این پایگاه‌ها به صورت متمرکز در مدارس استثنایی سطح استان و غیر متمرکز در مراکز وابسته به اداره کل بهزیستی، سالن‌های ورزشی،کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای و هیئت‌های ورزشی جانبازان و معلولان، نابینایان وناشنوایان در راستای کیفیت بخشی و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دایر شد.

وی از مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد تربیتی نام برد و افزود: در این پایگاه‌ها رشته‌های ورزشی، قرآنی، هنری، مشاغل وبرنامه‌های فوق برنامه آموزشی  به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (مدارس استثنایی) و تلفیقی فراگیر (مدارس پذیرا ) ارائه شد.

خانی اظهار کرد: با تقویت مهارت‌های این دانش‌آموزان صرفنظر از محدودیت آنها می‌توان ظرفیت‌های ارزشمندی را در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، هنری را در آنان شناسایی و درجهت تقویت آن گام برداشت.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تقویت هویت ملی و دینی، ایجاد شور ونشاط، شناسایی و هدایت استعدادها، پرورش خلاقیت و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از مهم‌ترین برنامه‌های این پایگاه‌ها ذکر و بیان کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان فرصت‌های بزرگ یادگیری، تربیت تمام ساحتی و رشد همه جانبه آنان را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌های غیررسمی و بدون اجبار تأثیری به مراتب بیشتر در روند تقویت و پیشرفت دانش‌آموزان دارد، گفت: فعالیت‌های تابستانی یکی از بسترهای اصلی شناسایی و هدایت استعدادها و مهارت‌های دانش‌آموزان، تثبیت یادگیری و ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

انتهای پیام