صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۲۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۰
قاسم شریفی:

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان آرامش را کلید اصلی تحول در مدارس دانست و گفت: اولین قدم برای تحول، ایجاد محیطی امن و آرامبخش در مدرسه است و این بزرگترین خدمت است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش سمنان،  قاسم شریفی، مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، 29 مهرماه در نشست هم‌اندیشی معاونان، راهبران و سرگروه‌های آموزشی دوره ابتدایی استان، ضمن تقدیر از حضور کلیه همکاران از سراسر استان، دوره ابتدایی را اساس و شالوده نظام تعلیم و تربیت برشمرد و بر نقش بی‌بدیل معلمان و راهبران آموزشی در ایجاد تحول در این دوره تحصیلی تأکید کرد. 

وی معاونان و راهبران آموزشی را سفیران تحول دانست و افزود: اگر شما که در این جلسه حضور دارید، اعتقاد داشته باشید و با انگیزه وارد کار شوید، می‌توانید برای مدیر مدرسه انگیزه ایجاد کنید تا کارستان کند. 

شریفی با اشاره به پهناور بودن استان و وجود شرایط فرهنگی و جغرافیایی متفاوت بیان کرد: نگاه اداره‌کل، نگاهی کاملاً متوازن و بر مبنای اقتضائات اقلیمی و شرایط فرهنگی هر منطقه است و هیچ تفاوتی بین شهرستان‌ها قائل نیستیم.

وی آرامش را کلید اصلی تحول در مدارس دانست و افزود: اولین قدم برای تحول، ایجاد محیطی امن و آرامبخش در مدرسه است و این بزرگترین خدمت است؛ از راهبران آموزشی درخواست می‌کنم نقش هدایت‌گری و راهنمایی را داشته باشند و نه بازرسی و مچ‌گیری و با درک متقابل و همراهی، فضای مدرسه را به محیطی امن و پرنشاط تبدیل کنند.

شریفی از کلیه همکاران خواست با توجه به شرایط سخت اقتصادی، از تحمیل هرگونه هزینه اضافی و فشار مالی به خانواده‌ها، به‌ویژه در دوره ابتدایی خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان بر آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی تأکید کرد و گفت: هر هفته یک مهارت به دانش‌آموزان آموزش داده شود که بر این اساس مهارت‌هایی مانند سلام و احوالپرسی، آشپزی ساده، اتوکشی و آداب معاشرت، حداقل‌های مهارت زندگی هستند که باید در مدارس مورد توجه جدی قرار گیرند.

انتهای پیام