صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۳۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۴ - ۰۱:۲۴
معاون وزیر آموزش و پرورش:

احمد محمود‌زاده، گفت: در دولت وفاق ملی، آموزش و پرورش در رأس برنامه‌های توسعه کشور قرار گرفته و توجه ویژه ریاست جمهوری به این حوزه، نویدبخش تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، احمد محمود‌زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، شامگاه هفتم آبان‌ماه، در بیست‌وهفتمین همایش خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان شرقی گفت: در دولت وفاق ملی، آموزش و پرورش در رأس برنامه‌های توسعه کشور قرار گرفته و توجه ویژه ریاست جمهوری به این حوزه، نویدبخش تحولی اساسی در نظام تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز در فرهنگ نیکوکاری، مشارکت اجتماعی و امور خیر همواره جایگاهی رفیع داشته‌اند و پیشتاز توسعه فضاهای آموزشی کشور بوده‌اند.

محمودزاده با ابلاغ سلام صمیمانه وزیر آموزش و پرورش به خیرین استان، افزود: حضور در جمع خیران این استان فرصتی مغتنم برای قدردانی از همت بلند افرادی است که با ایمان و نیت خالصانه، زیربنای توسعه آینده کشور را با مدرسه‌سازی و حمایت از آموزش شکل می‌دهند که بدون شک نام نیک آنان در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رسالتی ملی و ریشه توسعه کشور است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین عامل توسعه یعنی نیروی انسانی کارآمد، در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش تربیت می‌شود و به همین دلیل این نهاد باید در اولویت برنامه‌های ملی قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ابعاد مختلف توجه دولت چهاردهم به این حوزه گفت: در آموزش و پرورش اقداماتی وجود دارد که پیش از فرآیند یاددهی و یادگیری باید مورد توجه قرار گیرد آن‌هم توسعه زیرساخت‌ها و تأمین نیروی انسانی است که پایه و اساس تعلیم و تربیت می باشد و این مأموریت ماهیتی فرابخشی دارد و نیازمند همگرایی همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه است.

وی افزود: در بخش دیگر، برنامه‌ریزی آموزشی و تربیتی درون و برون مدرسه‌ای باید به شکلی منسجم دنبال شود چراکه بسیاری از متغیرهای مؤثر در تعلیم و تربیت خارج از جغرافیای مدیریتی آموزش و پرورش قرار دارند و حوزه‌هایی چون خانواده، رسانه و آموزش غیررسمی نیز باید در این مسیر همراه باشند.

محمودزاده بر ضرورت توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: در یک فضای هم‌افزا باید تمامی بخش‌ها در کنار هم قرار گیرند تا نظام تعلیم و تربیت به توسعه پایدار دست یابد که در این زمینه اقدامات خودجوش مردمی و حرکت‌های داوطلبانه از عوامل مهم پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی کشور است.

وی با اشاره به پویش ملی «به‌ساز مدرسه، بساز مدرسه» که با شرکت ریاست محترم جمهوری آغاز گردیده، اظهار کرد: پیوستن ریاست محترم جمهوری به این پویش آغازگر یک حرکت ملی در راستای توسعه عدالت آموزشی است و هر فرد می‌تواند به اندازه توان خود در این مسیر مشارکت کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، میزان اعتبارات خیرین در توسعه فضاهای آموزشی از اعتبارات دولتی پیشی گرفته و در سال جاری نیز با آغاز نهضت توسعه عدالت آموزشی، این روند تقویت خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات بنیادین در بعد نرم‌افزاری افزود: در جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های گسترده‌ای برای تحقق عدالت آموزشی و جذب حداکثری دانش‌آموزان صورت گرفته است و در آذربایجان شرقی نیز شاهد نمونه‌ای کم‌نظیر از این عدالت هستیم، جایی که در نزدیک به پنجاه مدرسه، برای یک دانش‌آموز یک معلم اختصاص یافته است و این اقدامی بی‌سابقه نشان از اهمیت تعلیم و تربیت در این استان دارد که در کمتر کشور و نظام آموزشی می توان یافت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با هم‌افزایی مسئولان، خیرین و مردم استان آذربایجان شرقی، شاهد ارتقای شاخص‌های فضای آموزشی در سراسر استان، به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار باشیم تا عدالت آموزشی به معنای واقعی در این خطه تحقق یابد.

انتهای پیام