صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۴۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از اجرای طرح نشاط صبحگاهی در یک‌هزار مدرسه استان خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پس از نرمش و قرائت سرود، با نشاط و شادابی وارد کلاس درس می‌شوند و این برنامه با هدف بهبود فضای تربیتی مدارس ادامه دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز یکشنبه، 11 آبان در گردهمایی مدیران و رؤسای جدید ادارات آموزش و پرورش فارس در شیراز با اشاره به اجرای برنامه صبحگاهی مبتنی بر نشاط در مدارس استان اظهار کرد: این طرح شامل نرمش، سرود و ورود با روحیه شاد به کلاس درس است و تاکنون در یک‌هزار مدرسه اجرا شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تمرکز مدیران بر فضای تعلیم و تربیت و اجتناب از ورود به حاشیه‌ها به خصوص در فضای مجازی، بیان کرد: مدیران باید تمام توان خود را صرف ارتقای کیفیت آموزش و پرورش کنند و مطالعه و به روز بودن اطلاعات را در برنامه کاری خود قرار دهند.

کلاری با تشریح تفاوت‌های مدیریت و ریاست بیان کرد: مدیر نقش هدایت، مشاوره و تصمیم‌سازی دارد در حالی که رئیس حالت تقابلی دارد. مدیر با احترام متقابل انگیزه و اشتیاق ایجاد می‌کند اما ریاست صرفا در حد کنترل امور عمل می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه مدیر یک مجموعه باید مدیر همه سلایق و جریان‌ها باشد و با ملاک قرار دادن رضایت خداوند، شایسته گزینی را مبنا قرار دهد، مردم‌محوری، تقوای کاری و همراهی با جامعه را از شاخص‌های اصلی مدیریت برشمرد.

وی تحصیلات مرتبط، نظم، توان جسمی و روانی، تاب‌آوری، صداقت، صبر و تسلط بر اسناد بالادستی از جمله سند تحول را از الزام‌های مدیریتی دانست و گفت: مدیر باید در همه حوزه‌ها توانمند باشد و بر جزئیات کار مجتمع آموزشی خود اشراف کامل داشته باشد.

کلاری تصریح کرد: رصد نیازها و رفع کمبودها از وظایف جدی مدیران است و این موضوع نیازمند تسلط بر کم و کیف فعالیت‌های حوزه تعلیم و تربیت منطقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین نظارت مستمر بر طرح‌ها و برنامه‌های در حال اجرا در سطح مدارس را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام