صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۴۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۷

انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل مجموعه نوآورانه «آینده آموزش در عصر هوش مصنوعی» را با نگاهی به حوزه علوم انسانی به‌ویژه آموزش، علوم تربیتی و زبان انگلیسی در سه جلد منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، این مجموعه به زبان انگلیسی و با عنوان اصلی «AI Journey: Exploring Tools, Innovation, and Education» توسط زهرا مصلی، مهدی قاسمی و الینا عیوضی تألیف شده و نگاهی جامع به چگونگی دگرگونی آموزش و یادگیری در پرتو فناوری هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

مؤلفان این مجموعه با رویکردی تلفیقی میان نظریه و عمل، کوشیده‌اند از طریق بهره‌گیری از پژوهش‌های روز، اصطلاحات کلیدی و منابع کاربردی برای معلمان و یادگیرندگان، پیوندی مؤثر میان دانش علمی و کاربرد‌های واقعی برقرار کنند.
 
جلد نخست این مجموعه با عنوان «عصر هوش مصنوعی در آموزش زبان» در ۲۵۶ صفحه و ۱۰ فصل، به بررسی تأثیر ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در آموزش زبان می‌پردازد و به قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.
 
جلد دوم با عنوان «کلاس‌های درس فردا: هوش مصنوعی در هسته آموزش» در ۲۸۲ صفحه و ۱۰ فصل، چگونگی بازتعریف تجربه آموزشی در کلاس‌های مدرن را با محوریت سامانه‌های هوشمند بررسی می‌کند و با همان قیمت عرضه شده است.
 
جلد سوم نیز با عنوان «هوش مصنوعی و آینده آموزش» در ۲۷۶ صفحه و ۱۰ فصل، چشم‌انداز‌های نو در فناوری آموزشی را ـ از بازی‌وارسازی و چت‌بات‌ها گرفته تا هوش هیجانی در آموزگاران مصنوعی ـ ترسیم می‌کند و به قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
مجموعه نوآورانه «آینده آموزش در عصر هوش مصنوعی» با رویکردی آینده‌نگر، در نوع خود راهنمایی کاربردی و الهام‌بخش برای معلمان، پژوهشگران و سیاست‌گذاران آموزشی به‌شمار می‌آید تا بتوانند در چشم‌انداز رو‌ به‌ گسترش آموزش مبتنی بر هوش مصنوعی، مسیر تحول، نوآوری و آگاهی‌بخشی را با دقت دنبال کنند.
 
این اثر با حمایت مادی و معنوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی و آکادمی FEA وابسته به انجمن علمی ـ دانشجویی آموزش زبان انگلیسی این دانشگاه به چاپ رسیده است.
انتهای پیام