صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۵۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۸
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد

اقبال خانی با اعلام خبر آغاز شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان گفت: به منظور کشف توانمندی‌های این قشر استعداد یابی پارابدمینتون با رویکرد طراحی نظام جامع استعدادیابی در مدارس استثنایی استان آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، اقبال خانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان امروز، 18 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان، از برگزاری استعدادیابی رشته ورزشی پارابدمینتون برای دانش‌آموزان دارای معلولیت جسمی حرکتی استان خبر داد و گفت: این مسابقات با هدف استعدادیابی و ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان دوره‌های تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و دوره دوم کار دانش خاص در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه استعدادیابی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی گلها، توحید، پارسا، توکل ونوآوران شهرستان انجام شده است، افزود: استعدادیابی مدارس شهرستان‌ها ومناطق تابعه استان نیز بزودی آغاز می شود. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: شناسایی استعداد دانش‌آموزان زمینه ساز تشکیل پرونده رشدی و ورزشی با هدف شناسایی استعدادهای بدنی و معرفی آن‌ها به کانون‌ها و فدراسیون‌های ورزشی می‌شود.

وی مهارت‌آموزی بدنی را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های در برنامه هفتم توسعه عنوان کرد و ادامه داد: تربیت بدنی در تمامی دوره‌های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با هدف فراهم آوردن زمینه سلامت جسمی و روانی آنان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

خانی تأثیرات مثبت ورزش بر روحیه و یادگیری این دانش‌آموزان را مورد تأکید قرار داد و افزود: ورزش نه تنها شور و نشاط را به آنان هدیه می‌دهد و از آثار سو جسمانی و روانی ناشی از معلولیت می‌کاهد، بلکه به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های زندگی را بیاموزند، به سطح جامعه راه یابند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی ورزش را بخش جدایی‌ناپذیر برنامه‌های آموزشی مدارس با نیازهای ویژه و روشی مؤثر برای تأمین سلامتی، نشاط، تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی دانش‌آموزان قلمداد کرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان سخنان خود، برنامه مناسب فعالیت بدنی را فرصتی برای تربیت بدنی، مهارتی و روانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر منجر به داشتن یک زندگی فعال و سالم در دوره بزرگسالی برای آنان شود.

انتهای پیام