صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۴ - ۰۸:۴۶
رئیس نهضت سواد آموزی خبر داد:

عبدالرضا فولادوند، با بیان اینکه بسیاری از نیازمندی‌های امروز ما در چارچوب کتب درسی، تعریف نشده است، گفت: به همین منظور ۲ هزار پایگاه در سطح کشور برای آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی آماده کرده‌ایم که عواملی هم در آینده اضافه خواهد شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، عبدالرضا فولادوند، معاون وزیر و رئیس نهضت سوادآموزی کشور، بیستم آبان‌ماه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه بسیاری از نیازمندی‌های امروز ما در چارچوب کتب درسی، تعریف نشده است، گفت: به همین منظور ۲ هزار پایگاه در سطح کشور برای آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی آماده کرده‌ایم که عواملی هم در آینده اضافه خواهد شد.

وی با قدردانی از مساعدت استاندار در اجرای پروژه مهر جهت رقم خوردن مهری بدون مشکل، سبقه ۴۷ ساله نهضت سوادآموزی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در گذشته بنابه سیاست‌های غلط فقط به استخدام و اشتغال آموزش دهندگان توجه می‌شد.

فولادوند با اشاره به طرح ساماندهی و احیای نظم و انظباط سوادآموزی و مدرسه محوری در نهضت، بیان کرد: چرخشی تحولی انجام گرفته و به مدارس بازگشته‌ایم و تمامی فعالیت‌های حوزه سوادآموزی در مدارس، تحت مدیریت مدیران مدارس ابتدایی، به عنوان مدیران پایگاه‌های سوادآموزی در شیفت دوم انجام خواهد گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش نظارت و بالا بردن کیفیت آموزش را از جمله اهداف مدرسه محور شدن فعالیت‌های سوادآموزی دانست و گفت: در گذشته، همه فعالیت‌های سازمان نهضت سوادآموزی حول محور آموزش سواد پایه می‌چرخید؛ در حالی که دنیا سال‌ها است که از این مدل عبور کرده و امروزه تعریف گوناگونی از سواد و مهارت‌های زندگی ارائه شده که در اساس نامه جدید نهضت به مهارت‌های فردی و اجتماعی توجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مواردی مانند خودمراقبتی و مسائل  زیست محیطی و سبک زندگی در سیستم آموزشی ما تعریف نشده‌اند و در ساختار جدید نهضت سوادآموزی، معاونتی تحت عنوان معاونت آموزش بزرگسالان پیش‌بینی شده است که طبق تفاهم نامه معاونت ابتدایی و سوادآموزی، آموزش غیر رسمی را بر عهده خواهد گرفت و به تدریج به سایر معاونت هم تسری پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور همچنین با ابراز رضایت از فعالیت‌های سوادآموزی در استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: این استان از نظر سواد نرخ باسوادی مانند سابق، بالاتر از میانگین کشوری است. آذربایجان‌شرقی، دروازه ورود آموزش به سبک جدید به کشور شده و میرزا حسن رشدیه اولین مدارس نوین را در این شهر بنا نهاده و مبدع آموزش الفبا به سبک جدید بوده و میانگین باسوادی بیش از ۹۷ درصدی کشور را مدیون این افراد بزرگ هستیم.

انتهای پیام