صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۶۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۳

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تدوین الگوهای تحول پرورشی دانش‌آموزان خبر داد و تأکید کرد: این دوره‌ها براساس ایده‌های شهیدان رجایی و باهنر و نیازهای نسل جدید طراحی شده است، به‌گونه‌ای که هویت ملی و مشارکت فعال دانش‌آموزان در تشکل‌ها تقویت شود.

به گزارش ایکنا از فارس، صادق حسین‌زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش امروز چهارشنبه ۲۱ آبان در سفر به شیراز و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اظهار کرد: مصمم هستیم در این زمان به تدریج الگوهای فعالیت‌های پرورشی را ترسیم کنیم و دوره‌های تحولی برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم که همسو با ایده‌های شهیدان رجایی و باهنر و متناسب با نیازهای روز نسل جدید باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برای رشد دانش‌آموزان باید به آن‌ها میدان داد؛ به همین منظور الگویی را در قالب طرح «نقشینه» تدوین کرده‌ایم.

حسین‌زاده ملکی تصریح کرد: فعال کردن نقش دانش‌آموزان در تشکل‌های مختلف از جمله بسیج، اتحادیه انجمن اسلامی، سازمان دانش‌آموزی و سایر مجموعه‌ها، اولین هدف جشنواره نقشینه است.

وی در ادامه با اشاره به جنگ ۱۲ روزه گفت: آموزش و پرورش هم‌زمان سه جلد کتاب با موضوع جنگ اخیر تولید کرده است و همچنین بسته‌ای آموزشی نمایشگاهی درباره مواضع کشور در جنگ دوازده روزه تدوین شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس این تولیدات، ادبیات و نوع فعالیت‌های هر دوره تحصیلی طراحی شده است تا هویت ملی و هویت جنگ دوازده روزه به دانش‌آموزان منتقل شود.

وی تصریح کرد: محتواهای آموزشی با عناوینی مانند «چرا به فناوری هسته‌ای نیازمندیم»، «ایستادگی مردم در برابر دشمن»، «سیلی ایران به اسرائیل» و موارد مشابه، در معاونت پرورشی و فرهنگی تدوین و تولید شده و در حال ارسال به مدارس است.

حسین‌زاده ملکی درباره تدوین الگوی تحول در حوزه پرورشی گفت: این موضوع در دستور کار وزارتخانه است و در این راستا نیازمند ایده‌ها و پیشنهادات صاحب‌نظران، به ویژه ائمه جمعه، هستیم.

وی در ادامه افزود: وزیر آموزش و پرورش نماز را به عنوان اولویت اول برنامه‌های وزارتخانه اعلام کرده‌اند و برنامه‌هایی در این زمینه در دستور کار داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اعتکاف دانش‌آموزی تصریح کرد: اولویت ما برای اعتکاف ابتدا مسجد، سپس مدرسه و بعد محله است و امیدواریم استان فارس در الگوهای تحول پرورشی همچون گذشته پیش‌رو باشد.

محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به مطالبات دانش‌آموزان عضو تشکل‌ها، از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل و مشاوران حوزه پرورشی دعوت کردیم تا از نزدیک مسائل و نیازهای پرورشی استان فارس را بررسی کنند.

انتهای پیام