معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: برای رشد دانشآموزان باید به آنها میدان داد؛ به همین منظور الگویی را در قالب طرح «نقشینه» تدوین کردهایم.
حسینزاده ملکی تصریح کرد: فعال کردن نقش دانشآموزان در تشکلهای مختلف از جمله بسیج، اتحادیه انجمن اسلامی، سازمان دانشآموزی و سایر مجموعهها، اولین هدف جشنواره نقشینه است.
وی در ادامه با اشاره به جنگ ۱۲ روزه گفت: آموزش و پرورش همزمان سه جلد کتاب با موضوع جنگ اخیر تولید کرده است و همچنین بستهای آموزشی نمایشگاهی درباره مواضع کشور در جنگ دوازده روزه تدوین شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس این تولیدات، ادبیات و نوع فعالیتهای هر دوره تحصیلی طراحی شده است تا هویت ملی و هویت جنگ دوازده روزه به دانشآموزان منتقل شود.
وی تصریح کرد: محتواهای آموزشی با عناوینی مانند «چرا به فناوری هستهای نیازمندیم»، «ایستادگی مردم در برابر دشمن»، «سیلی ایران به اسرائیل» و موارد مشابه، در معاونت پرورشی و فرهنگی تدوین و تولید شده و در حال ارسال به مدارس است.
حسینزاده ملکی درباره تدوین الگوی تحول در حوزه پرورشی گفت: این موضوع در دستور کار وزارتخانه است و در این راستا نیازمند ایدهها و پیشنهادات صاحبنظران، به ویژه ائمه جمعه، هستیم.
وی در ادامه افزود: وزیر آموزش و پرورش نماز را به عنوان اولویت اول برنامههای وزارتخانه اعلام کردهاند و برنامههایی در این زمینه در دستور کار داریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اعتکاف دانشآموزی تصریح کرد: اولویت ما برای اعتکاف ابتدا مسجد، سپس مدرسه و بعد محله است و امیدواریم استان فارس در الگوهای تحول پرورشی همچون گذشته پیشرو باشد.
محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به مطالبات دانشآموزان عضو تشکلها، از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل و مشاوران حوزه پرورشی دعوت کردیم تا از نزدیک مسائل و نیازهای پرورشی استان فارس را بررسی کنند.
انتهای پیام