صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۶۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۹
محسن کلاری:

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با تأکید بر اهمیت توازن ساحت‌های تربیتی گفت: دانش‌آموزان امروز نیازمند برنامه‌های متناسب با نیاز روز جامعه و مهارت‌آموزی هستند و حضور در مدرسه و تعامل با همسالان و مربیان برای تربیت آنان ضروری است.

به گزارش ایکنا از فارس، محسن کلاری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، امروز چهارشنبه، 21 آبان‌ماه در نشست هم‌اندیشی معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران مدارس نواحی چهارگانه شیراز و صدرا با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین، ساحت‌های شش‌گانه تربیتی باید در مدارس به‌طور همزمان و متوازن محقق شوند، گفت: اگر برنامه‌های تربیتی تنها به یک یا دو ساحت بپردازد، رشد شخصیت فرد ناقص و کاریکاتوری خواهد شد و این امر چالش‌آفرین است.

وی با اشاره به پیشرفت فناوری و امکان ارائه آموزش‌ها در منزل تصریح کرد: تربیت در منزل به تنهایی کافی نیست و دانش‌آموزان باید در مدرسه حضور یابند و تحت تعلیم معلمان و مربیان پرورش پیدا کنند.

کلاری ادامه داد: نسل امروز نیازمند برنامه‌های متناسب با نیاز روز جامعه و فهم مخاطبان است و تربیت دانش‌آموزان باید به‌گونه‌ای باشد که آنان پس از آموزش، توانایی مشارکت و کمک به تربیت نسل بعد را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: دانش‌آموزان امروز آگاه، پرتلاش، باهوش و به‌روز هستند و نیازمند توجه ویژه‌اند. هر دانش‌آموز باید در یک مهارت خاص تشویق شود، در غیر این صورت، مهارت‌های لازم را فرا نگرفته است.

کلاری بیان کرد: لازم است مربیان با مهارت و مدیریت خود، خلأهای تربیتی موجود در مدارس را پر کنند و این مسئولیت نباید بر دوش دیگران بیفتد.

انتهای پیام