وی افزود: جهاددانشگاهی در زمینه آموزشهای تخصصی، تولید محتوای علمی، مشاوره کسبوکار و بازار، مدل موفقی از توسعه اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان را ارائه کرده است و توانسته با تکیه بر الگوی نوین توسعه اشتغال، به دانشجویان و فعالان پوشاک کمک کند.
گرجی با اشاره به ظرفیت بالای بازار جهانی پوشاک تصریح کرد: ایران با دارا بودن نیروی انسانی توانمند و منابع مناسب، در صادرات پوشاک به سایر کشورها به خصوص کشورهای منطقه، ظرفیتی مهم برای رشد تولید ملی دارد.
بنابراین گزارش، زهرا نقیزاده، رئیس جهاددانشگاهی واحد الزهرا(س)، نماینده سازمان تجاریسازی فناوری و اشتغال دانشبنیان، نماینده پارک فناوری نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی و جمعی از اساتید، طراحان و فعالان حوزه پوشاک در این رویداد حضور داشتند.
نقیزاده در این نشست با اشاره به فعالیتهای مرکز نوآوری طراحی پوشاک جهاد دانشگاهی الزهرا(س) از سال ۱۳۹۹ تاکنون، گفت: این مرکز در تلاش است حلقههای میان آموزش، نوآوری و بازار پوشاک را به هم پیوند دهد و زمینه تجاریسازی ایدههای خلاق را فراهم کند.
در این جلسه همچنین، نمایندگان سازمان تجاریسازی فناوری و پارک فناوری نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نیز گزارشهایی از دستاوردها و برنامههای خود در توسعه زیستبومهای فرهنگی و خلاق ارائه کردند.
مهری اسدی، از فعالان حوزه مد و پوشاک نیز با اشاره به تجربه جهاددانشگاهی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیتهای جهاددانشگاهی الزهرا(س)، این واحد به عنوان مجری شبکه ملی پوشاک خرد و خانگی کشور ایفای نقش کند که رییس دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس از این پیشنهاد استقبال کرد. در ادامه مقرر شد نشست مشترکی برای بررسی سازوکار اجرایی این طرح برگزار شود.
در این مراسم، تفاهمنامه همکاری میان جهاد دانشگاهی واحد الزهرا(س) و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به امضا رسید و در ادامه حاضران از مرکز مشاوره کسبوکار و مرکز نوآوری طراحی پوشاک بازدید کردند.
انتهای پیام