وی افزود: در نخستین دیدارهایی که با وزیر آموزش و پرورش و نیز مدیر حوزههای علمیه داشتیم هر دو شخصیت بر تحقق برنامه پنج ساله دوم همکاریها تاکید و اصرار دارند و هر گونه همکاری این دو نهاد تعلیم و تربیتی باید از رهگذر برنامه پنج ساله باشد.
بهشتی با تقدیر از نمایندگان معاونتهای مراکز حوزوی به عنوان دبیران کار گروههای تخصصی، گفت: کارگروهها باید برای اجرای برنامهها پیشنهادهای چابک اجرایی ارایه دهند به گونهای که ارکان وزارت خانه و حوزههای علمیه امکان هماوایی در خصوص برنامه را داشته باشند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: برنامه و شیوهنامههای اجرایی آن باید ناظر به اثرگذاری در میدان، یعنی کف مدرسه باشد، این مهم میتواند هم در توانمندسازی معلمان، اولیا و مربیان و هم با حضور طلاب جوان، خوشفکر و تحولخواه در میان دانشآموزان و کادر مدرسه باشد.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش سابقه دیرینه دارد، بیان کرد: ناگفته پیداست که این همکاریها در تمامی ساحتهای تعلیم و تربیت، از پژوهش گرفته تا آموزش و نیز امور تربیتی وجود دارد و بر همین اساس طبق فرمایش مقام معظم رهبری، آموزش و پرورش باید از ظرفیت عظیم حوزههای علمیه در تحقق تعلیم و تربیت اسلامی استفاده کند.
وی با بیان اینکه در دور جدید مدیریت ستاد همکاریها در نظر داریم از همه ظرفیتهای هردو مجموعه برای تحققبخشی از حیات طیبه مورد نظر سند تحول بنیادین استفاده کنیم، تصریح کرد: حوزه علمیه از لحاظ محتوا در این خصوص بیبدیل است، منتهی باید در قالب برنامه پنج ساله با تقویت و رعایت خطوط کلی به صورت ساختارمند، سازو کارهای استفاده بهینه از نوآوریهای تعلیم و تربیتی را توسط معاونت پژوهش و مطالعات راهبردی فراهم سازیم.
بهشتی با بیان اینکه ستادهای هردو مجموعه سیاستگذار هستند، افزود: درواقع میدان اجرا، استانها، شهرستانها و مناطق هستند که در نظر داریم با تقویت معاونت امور استانها، نظارت جدی و دقیق بر اجرای برنامهها داشته باشیم.
در ادامه این نشست نمایندگان معاونتهای مرکز مدیریت حوزه علمیه به بیان پیشنهادات و نظرات و نیز نقدهای خود در خصوص همکاریها پرداختند.
انتهای پیام