صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۱۸۵۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۴ - ۱۸:۵۶

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با انتقاد از جهت‌گیری دانشگاه‌محور در نظام آموزشی کشور، گفت: سیاست‌گذاری‌ها باید بازنگری شود تا رشته‌ها و مهارت‌ها بر اساس نیاز‌های واقعی جامعه و بازار کار تنظیم و توزیع شوند.

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز اول آذرماه در دیدار رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: سیاست‌گذاری آموزشی در کشور نیازمند بازنگری است؛ جهت‌گیری عمومی در مسیر دانشگاه‌محوری قرار گرفته، در حالی‌ که رشته‌ها و مهارت‌ها باید متناسب با نیاز‌های واقعی جامعه توزیع شود.

وی با اشاره به فاصله محسوس میان آموزش‌های دانشگاهی و مهارت‌آموزی، گفت: مدارک دانشگاهی اغلب جنبه نظری دارند و به‌کارگیری عملی از فارغ‌التحصیلان مشاهده نمی‌شود. باید دوره کارشناسی بازطراحی شود تا یک یا دو ترم آن به آموزش‌های مهارتی اختصاص یابد و این بخش تحت مدیریت فنی‌وحرفه‌ای یا مراکز مشابه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با تأکید بر ضرورت یکپارچگی آموزش و مهارت، یادآور شد: اگر برنامه‌ریزی دقیق صورت گیرد و آموزش‌ها براساس نیاز مناطق طراحی شوند، مهارت‌آموزی به‌طور طبیعی به اشتغال پایدار منجر خواهد شد.

آیت‌الله محمدی‌لائینی با اشاره به نقش مکمل ابزار کار و تسهیلات بانکی در فرآیند اشتغال، گفت: همه‌چیز در اشتغال تنها مهارت نیست؛ ابزار کار و منابع مالی اهمیت ویژه دارند و متأسفانه بسیاری از افراد ماهر از داشتن آن محروم‌اند. بانک‌ها باید در کنار فنی‌وحرفه‌ای، در اعطای تسهیلات به این گروه‌ها مشارکت فعال داشته باشند.

وی در پایان، از الگو‌های موفق اشتغال‌زایی مانند نمایشگاه «روستا آباد» و غرفه‌های تولیدی محلی نام برد و تأکید کرد: چنین نمونه‌هایی می‌تواند امید و انگیزه را در جوانان تقویت کند تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری به سمت آموزش‌های مهارتی بروند.

انتهای پیام