صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۲۳۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۲
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

اسفندیار صادقی انسجام اداری را یکی از مؤلفه‌های کلیدی موفقیت دانست و اظهار کرد: تفسیرهای شخصی و سلیقه‌ای از بخشنامه‌ها موجب کندی امور و کاهش اعتماد عمومی می‌شود و باید از این رویکرد پرهیز شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، 24 آذرماه، در جلسه شورای اداری ناحیه سه تبریز، تکریم ارباب‌رجوع را از وظایف اصلی کارکنان آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در این مجموعه عمده ارباب‌رجوع همکاران خود ما هستند و ایجاد فاصله و نارضایتی میان اداره و مدرسه بزرگ‌ترین مانع در تحقق اهداف سیاست‌گذاری‌شده به شمار می‌رود.  

وی با قدردانی از تلاش همکاران فرهنگی، بازگشایی سال تحصیلی جاری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: موفقیت آموزش و پرورش نیازمند هماهنگی، همدلی و نگاه تحولی در همه سطوح است.

صادقی با بیان اینکه آموزش و پرورش در ابعاد مختلف زندگی و جامعه اثرگذار است، اظهار کرد: تحقق اهداف این مجموعه تنها با یک همت جمعی و احساس مسئولیت مشترک امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به گستردگی جامعه مخاطبان آموزش و پرورش افزود: در استان حدود ۷۵۰ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند و با احتساب اولیا و کارکنان، بیش از دو میلیون نفر به‌صورت مستقیم با آموزش و پرورش ارتباط دارند که این موضوع بیانگر اهمیت و پیچیدگی مأموریت‌های این دستگاه است.

وی انسجام اداری را یکی از مؤلفه‌های کلیدی موفقیت دانست و اظهار کرد: تفسیرهای شخصی و سلیقه‌ای از بخشنامه‌ها موجب کندی امور و کاهش اعتماد عمومی می‌شود و باید از این رویکرد پرهیز شود. در چارچوب قوانین ممکن است امکان پاسخ‌گویی به همه درخواست‌ها وجود نداشته باشد، اما لازم است دلایل این موضوع با رویکردی اخلاق‌مدار، شفاف و محترمانه برای مراجعان تبیین شود.

صادقی با تأکید بر ضرورت نگاه تحولی، خاطرنشان کرد: تصمیمات ستادی باید مبتنی بر قابلیت اجرا و با محوریت دانش‌آموز اتخاذ شود و همه مدیران و کارشناسان باید خود را نقطه اثرگذار در تحول و موفقیت آموزش و پرورش بدانند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه بازدید از مدارس اشاره کرد و گفت: هدف از بازدیدها نباید مچ‌گیری باشد، بلکه باید با رویکرد حل مسئله، ارائه راهکار و حمایت از مدارس انجام شود؛ در عین حال این بازدیدها باید هدفمند، تخصصی و مستمر باشند و میان مدارس دولتی و غیردولتی تفاوتی قائل نشویم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه رفاه فرهنگیان اظهار کرد: افزایش حقوق همکاران خارج از اختیارات استان است، اما با استفاده از ظرفیت‌های درون‌ سازمانی و بین‌بخشی می‌توان گام‌هایی در جهت ارتقای رفاه برداشت. در همین راستا، کلینیک دندان‌پزشکی فرهنگیان پس از وقفه‌ای به طور مجدد فعال شده و خدمات آن بدون دریافت وجه نقد و از طریق بیمه آنلاین و اقساط ارائه می‌شود.

صادقی افزود: انعقاد قرارداد با فروشگاه‌های مختلف برای عرضه کالا با قیمت مناسب‌تر، پیگیری قراردادهای بیمه تکمیلی به‌ صورت آنلاین در چند بیمارستان استان و تلاش برای ساخت مسکن فرهنگیان از دیگر برنامه‌ها و اقدامات در دست اجرا است.

انتهای پیام