صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۲۳۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۴ - ۲۳:۳۳

دبیر علمی همایش ملی آموزش محتوا در امور تربیتی، تأکید کرد: این رویداد علمی فرصتی مغتنم برای پیوند دادن نظریه‌های آموزشی با نیازهای واقعی جامعه و مدرسه است.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرانک قدسی، دبیر علمی همایش ملی آموزش محتوا در امور تربیتی در جمع پژوهشگران، اساتید و معلمان شرکت‌کننده در پنجمین همایش ملی آموزش محتوا در امور تربیتی که امروز، ۲۵ آذرماه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان کردستان برگزار شد، گفت: این همایش تلاشی برای ایجاد ارتباط میان یافته‌های علمی روز، نیازهای مدارس و واقعیت‌های نظام تعلیم و تربیت کشور است.

وی با اشاره به مشارکت گسترده جامعه علمی کشور در این رویداد افزود: در مجموع ۳۶۹ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری علمی، ۳۵ مقاله برای ارائه شفاهی انتخاب شدند و ۹ مقاله امروز در پنل‌های تخصصی ارائه می‌شود. 

دبیر علمی همایش ملی آموزش محتوا در امور تربیتی با اشاره به اینکه ۱۷۸ پوستر از میان مقالات برگزیده انتخاب شد که ۵۰ پوستر برتر به چاپ رسیده و در معرض دید حاضران قرار گرفته است، بیان کرد: امسال، نسبت به دوره‌های گذشته، تنوع موضوعات، رشته‌ها و دانشگاه‌های شرکت‌کننده به مراتب بیشتر بوده است و این مسئله نشان‌دهنده رشد و پویایی جامعه علمی حوزه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: امیدواریم یافته‌های علمی این همایش بتواند مسیر بهره‌گیری از پژوهش‌های دانشگاهی در مدارس و امور تربیتی کشور را هموار کند و میان دانشگاه، پژوهشگران و معلمان پل مؤثری برقرار کند.

قدسی، امور تربیتی را ستون فکری و ارزشی نظام آموزشی کشور است، گفت: جایی که تعلیم و تربیت از سطح انتقال دانش فراتر رفته و به پرورش انسان‌های مسئول، اخلاق‌مدار و خلاق تبدیل می‌شود. مأموریت اصلی آن، پیوند قلب و اندیشه در فرآیند آموزش است تا دانش‌آموز نه‌تنها بیاموزد، بلکه درست اندیشیدن، درست زیستن و درست عمل کردن را تجربه کند.

انتهای پیام