صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۴۳۲۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۴ - ۲۲:۱۶
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

سید عیسی سهرابی با تأکید بر نگاه آینده‌محور به موضوع خیرسازی، بر ضرورت گسترش دامنه مشارکت‌ها فراتر از یک جمع محدود تأکید کرد و گفت: حرکت خیرسازانه زمانی اثرگذار خواهد بود که به یک جریان مستمر و شبکه‌ای تبدیل شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، سیدعیسی سهرابی، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، امروز ۳۰ آذر، در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح «بساز مدرسه» با مشارکت بانوان، با تأکید بر نگاه آینده‌محور به موضوع خیرسازی، بر ضرورت گسترش دامنه مشارکت‌ها فراتر از یک جمع محدود تأکید کرد و گفت: حرکت خیرسازانه زمانی اثرگذار خواهد بود که به یک جریان مستمر و شبکه‌ای تبدیل شود و سایر دستگاه‌ها، نهادها و ظرفیت‌های اجتماعی نیز در آن سهیم باشند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی بلندمدت، استفاده از ابزارهای متنوع ارتباطی از جمله ظرفیت رسانه‌ای صدا و سیما و برگزاری رویدادهایی مانند مسابقات را از راهکارهای جلب مشارکت عمومی برشمرد و افزود: جلسات منظم و شکل‌گیری هسته‌های اولیه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه تدریجی فعالیت‌ها در قالب زیرمجموعه‌های کوچک‌تر، به‌صورت حضوری و مجازی و از هر روش خلاقانه‌ای باشد.

سهرابی با تأکید بر فاصله گرفتن از نگاه صرفاً اداری و بخشنامه‌ای تصریح کرد: این ساختار نباید یک ساختار رسمی و خشک اداری باشد، بلکه باید ماهیتی تشکیلاتی و پویا داشته باشد؛ ساختاری که مانند قلب، نقش پمپاژ و پیونددهندگی را ایفا می‌کند و با ایجاد شبکه‌ای از گروه‌های مرتبط، جریان فعالیت را زنده نگه می‌دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، نقش ستاد را در این مسیر، سیاست‌گذاری و پشتیبانی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای میدانی فعالیت‌ها بر عهده زیرمجموعه‌ها خواهد بود و این امر با اتکا به ظرفیت بانوان، چه درون آموزش‌ و پرورش و چه خارج از آن، امکان‌پذیر است.

وی در پایان، بهره‌گیری از توان بانوان در سایر دستگاه‌ها، محافل اجتماعی، جمع‌های دوستانه و همچنین جلب همراهی اولیا و دانش‌آموزان دختر را از ظرفیت‌های مهم و مشتاقِ همکاری داوطلبانه این طرح دانست و بر تداوم این مسیر با مشارکت گسترده و هدفمند تأکید کرد.

انتهای پیام