به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی حوزههای علمیه خواهران استان اردبیل، مهناز لطفی، مدرس مدرسه علمیه ثامنالحجج(ع) پارسآباد سوم دیماه در نشست پژوهشی این مدرسه گفت: سیره پژوهشی فاطمی، به مطالعه علمی، روشمند و تحلیلی زندگی، رفتار، گفتار و کنشهای فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) با هدف استخراج الگوهای معرفتی، اخلاقی، اجتماعی و تمدنی میپردازد.
وی با اشاره به لقب «عالمه غیر مُعَلَّمه» حضرت زهرا(س)، نقش آن حضرت در تولید علم، پاسخگویی به مسائل مستحدثه و تربیت علمی جامعه را محوریترین بُعد سیره پژوهشیشان دانست.
مدرس مدرسه علمیه ثامنالحجج(ع) پارسآباد اضافه کرد:
سیره فاطمی ما را از تکبُعدی دیدن زن در پژوهش باز میدارد و بر جامعیت و کلاننگری در پژوهش تأکید میکند یعنی پژوهش باید همه ابعاد زندگی، از خانواده تا سیاست را دربرگیرد.
لطفی با اشاره به لزوم الگوپذیری از سیره فاطمی برای پژوهشگران افزود: حضرت زهرا(س) در عین حفظ تقوا و ایفای نقش مادری و همسری، یک فعال اجتماعی و یک تولیدکننده علم بودند؛ آن حضرت ثابت کردند که زن مسلمان میتواند در عرصههای سیاسی، اقتصادی و علمی مرجعیت داشته باشد.
مدرس مدرسه علمیه ثامنالحجج(ع) پارسآباد گفت: سیره حضرت زهرا(س) نهتنها بهعنوان الگویی تاریخی و اخلاقی، بلکه بهمثابه منبعی معتبر برای تولید دانش و پاسخگویی به مسائل نظری و عملی جامعه معاصر مورد بررسی قرار میگیرد.
انتهای پیام