وی با اشاره به اهمیت دعاهای زبانی و عملی افزود: دعا باید برخاسته از اخلاص و اضطرار باشد تا به اجابت نزدیک شود. دعاهایی که از سر تضرع و نیاز واقعی مطرح میشوند، انسانساز هستند و شخصیت مؤمن را شکل میدهند.
سعیدی تأکید کرد: دعا در شرایط سخت و با اخلاص، حتی میتواند دلهای سخت را متحول کند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) سپس به وظیفه مدیران و کارکنان این آستان در برخورد با زائران اشاره کرد و گفت: زائران این حرم شریف مورد عنایت حضرت هستند و باید با احترام و اخلاق خوش با آنان رفتار شود. حتی اگر مراجعان توقعی نابجا داشته باشند، لازم است با زبان نرم و برخورد مناسب پاسخ داده شود تا احساس تحقیر نکنند.
وی با استناد به سیره امیرالمؤمنین(ع) در برخورد با دشمنان، بیان کرد: حضرت علی(ع) در میدان مبارزه نیز درس اخلاق و بزرگواری دادند. ما نیز باید در ادارهها و بخشهای مختلف آستان، با زائران و مراجعان با همان روحیه برخورد کنیم.
سعیدی با ذکر روایتی از امام رضا(ع) درباره نحوه کمک به نیازمندان، یادآور شد: اهلبیت(ع) حتی در کمک به مردم، کرامت آنان را حفظ میکردند تا احساس نیاز و تحقیر نکنند. این سیره باید الگوی ما و همه مسئولان در خدمت به مردم باشد.
انتهای پیام