صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۰۳۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
از سوی دفتر نشر آثار آیت‌الله العظمی بهجت انجام شد؛

گروه ادب: «تفسیر واژگان قرآن کریم» از سوی دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله العظمی بهجت در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی بهجت با حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 36 عنوان اثر ارائه کرده است. در میان این آثار، «تفسیر واژگان قرآن کریم» برای نخستین‌بار در نمایشگاه عرضه شده است.

این کتاب، برگرفته از تفاسیر «مجمع‌البیان» و «المیزان» است که توسط محمد روحی و محمدتقی فیاض‌بخش تدوین شده است.

کتاب حاضر نخستین بار در سال 87 با عنوان «تفسیر مفردات‌القرآن» تألیف فضل‌بن‌حسن طبرسی و «المیزان فی تفسیرالقرآن» تألیف آیت‌الله محمدحسین طباطبایی منتشر شد و در حال حاضر آن را می‌توان اثری حاوی دو کتاب یادشده دانست که توسط انتشارات فردافر با شمارگان هزار نسخه به چاپ رسیده است.

«تفسیر واژگان قرآن کریم» موسوعه‌ای است از تفسیر مفردات واژه‌های قرآنی که توضیح و تدقیق در معانی هر یک از لغات قرآن که به طور پراکنده در کل این دو تفسیر جود داشت، به صورت متمرکز در ذیل هر لغت و به ترتیب حروف الفبا گردآوری شده است.

نکته دیگری که در مقدمه اثر توسط محمد روحی و محمدتقی فیاض‌بخش، تدوین‌کنندگان کتاب «تفسیر واژگان قرآن کریم» آمده است، اینکه در اثر یادشده نظم چینشی لغات براساس کتاب «سنت مفردات» مرحوم راغب اصفهانی است.