به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) به نقل از ستاد خبری ستاد تسهیلات زائران استان قم، احمد حاجیزاده، معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران به مشکل اسکان زائران اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مشکلات کمبود حمام در شهر قم و اطراف مسجد جمکران است که زائران را به زحمت میاندازد.
حاجیزاده کمبود آب آشامیدنی را از مشکلات هر ساله زائران در نیمه شعبان دانست و گفت: این مشکل را در داخل مسجد جمکران حل کردهایم اما در اطراف و در شهر قم باید فکری به حال زائران کرد.
وی اظهار کرد: در این زمینه باز بودن درب ادارات دولتی خود کمک بزرگی محسوب میشود تا مشکل زائران را در تأمین آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی حل کند.
معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به شلوغی صبح روز جمعه بهعنوان ساعات پایانی حضور زائران و تأکید بر حضور همه کمیتهها اظهار کرد: معمولاً دستگاهها در ساعات نخست خوب خدمترسانی میکنند و مدیران در مسجد حضور دارند اما در ساعات پایانی آشفتگی بهوجود میآید؛ نه اتوبوسی پیدا میشود و نه مأمور نیروی انتظامی که نظم ایجاد کند.
معاون اجرایی مسجد جمکران با اشاره به اینکه شهر قم در یک ماه بهطور متوسط بیش از جمعیت خود میزبانی میکند گفت: حضور سالانه ۱۵ میلیون زائر اثبات شده که در واقع هر ماه بهطور متوسط از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر پذیرایی میکنیم.
وی اضافه کرد: خوب است در مراسم نیمه شعبان از مدیران کشوری دعوت بهعمل بیاید تا از نزدیک مشکلات و عظمت برگزاری مراسم را دیده و به نیازهای متراکم قم برای انجام بهترین میزبانی پی ببرند.
وی حضور زائران مسجد جمکران در نیمه شعبان را یک مانور شیعی دانست و یادآور شد: این حضور در کنار گرامیداشت اربعین، از قدرتنماییهای اعتقادی و فرهنگی شیعه در جهان است.