صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۱۴۳۹۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
فانی عنوان کرد:

گروه فعالیت‌های قرآنی: وزیر آموزش و پرورش با تشریح ابعاد مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت در فلسفه اسلامی تک‌بعدی نیست و آن چیزی که در تعلیم و تربیت اسلامی تاکید می‌شود، تربیت همه‌جانبه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش امروز شنبه، 25 مرداد در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان کشور در بخش پسران، اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی راهنمای فعالیت‌های آموزش و پرورش کشور است که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اجرایی شدن این سند، در حال حاضر مراحل اجرایی آن در آموزش و پرورش آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعدادی از راهکارهای این سند عملیاتی و اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این سند دارای 6 بعد بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تنظیم شده است و بر اساس این سند تعلیم و تربیت عبادی، اخلاقی و اعتقادی اولین بعد مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد این سند تعلیم و تربیت اخلاقی و اعتقادی است، به دومین بعد مورد تاکید در سند تحول بنیادین اشاره کرد که بر اساس آن تعلیم و تربیت اجتماعی دانش‌آموز مورد توجه قرار گرفته است و تاکید شده است که یک دانش‌آموز در کنار مزین شدن به اخلاق اعتقادی باید بداند در حوزه سیاسی و اجتماعی چگونه رفتار کند.

فانی ادامه داد: تعلیم و تربیت زیستی رکن سوم در سند تحول آموزش و پرورش است و بر اساس این سند دانش‌آموزان باید در کنار کسب علم و دانش به تربیت بدنی و جسمی خود نیز توجه کنند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه چهارمین بعد سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت زیباشناختی و هنری است، خاطرنشان کرد: تعلیم تربیت اقتصادی و حرفه‌ای نیز بعد دیگری از این سند است و آخرین بعد مورد توجه در این سند بالادستی تعلیم و تربیت علمی و فناورانه است.

فانی با بیان اینکه این ابعاد در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور با استناد به فلسفه تعلیم  تربیت اسلامی ذکر شده است، اظهار کرد: آنچه که امروز در آموزش و پرورش دنبال می‌شود تحقق تمامی این ابعاد است.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت در فلسفه اسلامی تک‌بعدی نیست و آن چیزی که در تعلیم و تربیت اسلامی تاکید می‌شود تربیت همه‌جانبه است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه دانش‌آموزان قرآنی باید انس با قرآن و کلام وحی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند آموزش مهارت‌های زندگی در سایه قرآن را اساس و شاکله تعلیم و تربیت در فلسفه اسلامی عنوان کرد و افزود: تجربه نشان داده است که دانش‌آموزان قرآنی در سایر فعالیت‌های اجتماعی نیز همیشه به عنوان الگوهای موفق معرفی‌شده‌اند.

رقابت‌های دانش‌آموز پسر شرکت‌کننده در بخش آوایی سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت در مرحله کشوری که از روز چهارشنبه، 22 مرداد در ارومیه آغاز شده بود ظهر امروز با معرفی نفرات برتر رشته‌های مختلف در ارومیه به کار خود پایان داد.