صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۸۱۷۸۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
امام جمعه ابهر:

گروه اندیشه: اعتقاد و باور دینی، قدرتی وصف‌ناشدنی به مبارزان داده و ملتی شهادت‌طلب و مقاوم پدید می‌آورد که هرگز تن به ذلت نداده و هیچ‌گاه سلطه استکبار و استعمار را نمی‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر روز گذشته، 17 بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر، با اشاره به شرحی از خطبه 110 نهج‌البلاغه که در آن آمده است: «اَفیضُوا فى ذِکْرِاللّهِ فَاِنَّهُ اَحْسَنُ الذِّکْرِ، وَ ارْغَبُوا فیما وَعَدَ الْمُتَّقینَ فَاِنَّ وَعْدَهُ اَصْدَقُ الْوَعْدِ، وَاقْتَدُوا بِهَدْىِ نَبِیِّکُمْ فَاِنَّهُ اَفْضَلُ الْهَدْىِ: پیوسته به یاد خدا باشید که بهترین یادهاست و به آنچه خداوند به پرهیزگاران وعده داده است علاقه‌مند باشید که وعده اوصادق ترین وعده هاست. به راه و رسم پیامبرتان اقتدا کنید که بهترین راه و رسم‌هاست»، گفت: بی‌شک وعده‌های الهی به مطیعان و مؤمنان نیکوکار، صادق‌ترین وعده‌هاست.
وی افزود: تنها افرادی از وعده تخلف می‌کنند که یا عاجز و ناتوان باشند و یا بخیل و نادان، چراکه بدون آگاهی وعده‌ای داده و بعد از آن سر باز می‌زنند، اما وجودی که قدرت و علم آن بی‌پایان است، تخلف از وعده درباره او محال است.
امام جمعه ابهر با تأکید بر این‌که پیش از آن‌که کسی به یاد خدا بیافتد، خدا از وی یاد نموده و توفیق ذکرش را به وی عنایت فرموده است، ابراز کرد: در آموزه‌های دینی، درمان بسیاری از دردهای جسمی و روحی را در ذکر خداوند متعال دانسته‌اند، چراکه ذکر و یاد خدا موجب آرامش انسان و نزول برکات آسمانی و زمینی است.

نیروهای پایبند به دین، وارد عرصه مبارزه با طاغوت شدند
حجت‌الاسلام رحیمی در ادامه به فرارسیدن 22 بهمن، سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: انگیزه اصلی نهضت و قیام رهبری و حضور آگاهانه مردم در میدان مبارزه خستگی‌ناپذیر و عامل اساسی مقاومت آنان در برابر همه مشکلات و نابسامانی‌ها، ایمان و اعتقادات مذهبی بود و این پایبندی به آئین حیات‌بخش اسلام هم در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و هم پس از پیروزی و دوران دفاع مقدس معجزه آفرید.
وی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی به روشنی گواهی می‌دهد که احزاب وگروه‌های سیاسی که دین اسلام و اندیشه‌های الهی برای آنها اصالت و نقش محوری نداشت و با انگیزه‌های سیاسی دیگری وارد میدان مبارزه شده بودند، در دوران شدت مبارزه و رویارویی با سختی‌ها که نیازمند ایثار جان و مال بود، توانایی و انگیزه خود را از دست داده، ابزار دست دشمن و یا منزوی شدند، اما نیروهای مؤمن و پایبند به مبانی دینی و اسلامی، مبارزه با ظلم رژیم ستمشاهی و همین طور دفاع از نظام دینی را برای خود یک تکلیف الهی و جهاد فی‌سبیل‌الله دانسته، مقاومت در برابر مصیبت‌ها را عمل صالح و وظیفه شرعی قلمداد کردند.
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به این‌که اعتقاد و باور دینی، قدرتی وصف‌ناشدنی به مبارزان داده و ملتی شهادت‌طلب و مقاوم پدید می‌آورد که هرگز تن به ذلت نداده و هیچ‌گاه سلطه استکبار و استعمار را نمی‌پذیرد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرموده‌اند: «علت رویارویی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ماهیت دینی و اسلامی بودن آن است.»

تمام حرکات و سکنات امام(ره) بر اساس اصول قرآنی بود
امام جمعه ابهر با بیان این‌که تمام حرکات و سکنات امام(ره) بر اساس اصول قرآنی بود، خاطرنشان کرد: در هر انقلابی آسیب‌ها و تهدیدهایی وجود دارد و یکی از آنها در انقلاب اسلامی ایران تهاجم تبلیغاتی علیه اسلام و انقلاب اسلامی است که امروزه تمام دشمنان با همدیگر پیوند نا مبارکی بسته اند تا علیه اسلام حرکت کنند.
حجت‌الاسلام رحیمی، تهدید احیاء و ترویج سکولاریسم را دومین تهدید برای انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: دشمن بیان می‌کنند که دین و اعتقادات مذهبی به رابطه شخصی انسانها مربوط می شود ربطی به حکومت و سیاست ندارد، اما ما به صراحت می‌گوییم که اگر جامعه و قوای نظام به اسلام عمل کند و آن نظام، یک نظام به تمام معنا و کارآمد و موفق خواهد بود.
وی در پایان یادآور شد: بنا به فرموده امیرالمؤمنین(رع) اگر در نظامی اصول ارزشی و اخلاقی ضایع شده، ظلم جایگزین عدل و خیانت جایگزین امانت و انسان مغرور شود و افراد حزب‌اللهی، امین و لایق و با تجربه منزوی شوند و اشخاص رذل و بد‌سابقه و سست‌اعتقاد مصدر کار گیرند، در آن صورت می‌توان نتیجه گرفت که آن نظام سقوط می‌کند.