صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۸۱۹۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
دانش:

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی فارس وجود جامعه‌ای سالم را در گرو برنامه‌ریزی قرآنی دانست و گفت: تنها در سایه عمل به تعالیم قرآن می‌توان به سبک زندگی صحیح دست یافت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، در هشتمین روز دهه فجر محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان فارس امروز، 18 بهمن در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس در این محفل معنوی با تأکید بر اینکه گسترش فرهنگ قرآن موجب آسایش مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: در این زمینه نیازمند تعالیم قرآن به‌ویژه برای جوانان هستیم.

وی وجود جامعه‌ای سالم را در گرو برنامه‌ریزی قرآنی دانست و گفت: راه و رسم زندگی بشر در آموزه‌‌های قرآن نهفته است و تنها در سایه عمل به تعالیم و مفاهیم این کتاب آسمانی است که می‌توانیم به سبک زندگی صحیح دست یابیم.

دانش در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر بیان کرد: انقلاب اسلامی حاصل اندیشه‌ها و تئوری امام راحل بود که با دوراندیشی آن بزرگوار به ثمر نشست.

وی افزود: مشکلات اقتصادی، فرهنگی وفساد اقتصادی و اداری درد جامعه ماست که اصلاً زیبنده جامعه اسلامی نیست که اکنون در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی آن قرار داریم.

دانش تأکید کرد: با تمام این‌ها وجود این مشکلات در ابعاد مختلف آسیبی به اصالت و هویت انقلاب نمی‌زند وهمه مسائل را نمی‌توان به انقلاب گره زد  زیرا  در همه جوامع مشکلات و آسیب‌های فراوانی وجود دارد لذا نمی‌توان مشکلات را به انقلاب و امام راحل(ره) ربط و گره زد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: علی‌رغم آسیب‌هایی که در عصر مدرنیته و دنیای ارتباطات وجود دارد، نمی‌توان رواج فناوری‌های نوین را منع کرد اما ما باید از ماهواره، اینترنت، نرم‌افزاری اجتماعی مانند واتس آپ و غیره که جامعه ما را هدف گرفته است، به نفع خود استفاده کنیم.

وی بر لزوم ارتقای سطح آگاهی مردم تأکید کرد و گفت: در این میان باید سطح آگاهی و تفکرات مردم را بالا بریم به‌طوری که آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی در ذهن جوان نقش بسته و از آن گریزان شود.