صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

بازار

صفحات داخلی

کد خبر: ۲۹۴۵۸۴۸
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
‌دین‌پرور اظهار کرد:

گروه اندیشه: معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان گفت: حضرت فاطمه(س) که در بطن بحران‌ها و مشکلات تربیت یافته بود، در دوران پس از رحلت حضرت رسول خدا(ص) رسالت دفاع از حق و حقیقت را بر دوش کشیده و با بصیرت و آگاهى عمیق خود، الگوی متعالی زن مبارز در تاریخ اسلام شدند.

حجت‌الاسلام دین‌پرور، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن( ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: حضرت فاطمه(س) شخصیتی عظیم، متعالی و جامع‌الابعاد داشتند و پی بردن به عظمت وجودی ایشان در یک بحث و در بیان یک شخص نمی‌گنجد.
وی بیان کرد: حضرت زهرا(س) و قرآن کریم به هم سرشته و درهم تنیده هستند و به فرموده رسول اکرم(ص) «‌لن یفترقا حتّی یردا علیّ الحوض ما إن تمسّکتم بهما لن تضّلوا و لن تزّلوا»، این دو هرگز از همدیگر جدا نمی‌شوند تا وقتی که بر من نزد حوض کوثر وارد شوند.
معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه استان افزود: حضرت فاطمه(س) را یکی از بکائین عالم می‌نامند، زیرا پس از رحلت رسول خدا(ص) بسیار گریه می‌کردند، اما این گریستن یک گریه عاطفی نبود چرا اگر این گونه بود از یک سو امکان نداشت که شبانه روز ادامه داشته باشد زیرا هر چقدر هم که مصیبت ناگوار باشد بالاخره اشک انسان متوقف می‌شود و از طرفی چنین گریه‌ای اگر طولانی شود انسان را خسته می‌کند.
وی گفت: گریه این بانوی بزرگوار تا حدی بود که مردم مدینه از آن اذیت می‌شدند و به ایشان گفتند یا روز گریه کن یا شب گریه کن، که ایشان نیز تصمیم گرفتند بیرون از شهر، بر مزار شهدای احد گریه کنند.
این کارشناس امور دینی افزود: آن‌چه باعث رنجش مردم می‌شد، صدای گریه نبود بلکه محتوای آن بود و این گریه یک ابزار و سلاح برای حضرت زهرا(س) بوده است که این بزرگوار با توجه به شرایط جامعه آن را برای مبارزه سیاسی و دفاع از ولایت، برگزیدند.
دین‌پرور در پایان اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در این گریه‌ها حقایق فراموش شده یا تکذیب شده‌ای در مورد جایگاه اهل بیت رسول اکرم‌(ص) از زبان خود آن حضرت بیان می‌کردند و بدین وسیله سعی در جهت بیداری جامعه عصر خویش داشتند.